Ganlet
Støbte en 13cm tyk betonplade sidste sommer (til en pizzaovn) og lavede en lille tanketorsk... Havde ikke nok afstandsklodser, så lavede nogle hjemmegjorte fra nogle plastikstykker, jeg fandt. Men tænkte ikke på, at betonen ikke havde plads nok til at fylde hulrummene.

Så nu har jeg huller på ca. 5 cm, som mere eller mindre strækker sig op til armeringen, hvor jeg vil reparere på passende måde, se billeder nedenfor. Intet fokus på det kosmetiske, men primært for at beskytte armeringen tænker jeg.

Forslag til passende måde at udbedre for at beskytte armeringen på den bedst mulige måde?

Planen er naturligvis at fjerne plasten og derefter fylde på en eller anden måde. Har set lidt forskellige muligheder med fx reparationsbeton og diverse andre anbefalede tilsætninger, men svært at vide, hvad der er nemmest og bedst. Har primer og murmørtel B liggende, men regner med, at jeg må købe noget andet for at få det godt gjort.

• Betonskive med cirkulært hul og plastikspor, hvor plastikklodser blev brugt som afstandsstykker. Hullet strækker sig tæt på armeringen.
  • Sort plaststykke fjernet fra betonoverflade, som afslører et hul på cirka 5 cm dybt, eksponering af armering i en tyk betonskive til en pizzaovn.
  • Betonvæg med hul på ca. 5 cm, delvist dækket af en sort plastikplade. Hul strækker sig op mod armeringen, plast skal fjernes og hul repareres.
Jeg har gode erfaringer med combimix betongspartel til at reparere udslag af betontrapper udendørs. Det hæfter godt og er nemt at arbejde med. Sælges hos jem o fix. Lidt dyrt, men du behøver jo ikke meget.

Ganlet
P proffsrik sagde:
Jeg har gode erfaringer med combimix betongspartel til at reparere udslag fra betontrapper udendørs. Det hæfter godt og er let at arbejde med. Sælges hos jem o fix. Lidt dyrt, men du behøver jo ikke særlig meget.
Lyder bekvemt, men får følelsen af at "spartel" er lidt for svagt (?) Vil beskytte konstruktionen/armeringen snarere end noget kosmetisk.

Hvad jeg kan læse mig til om lidt større/vigtigere reparationer ser det ud til at være en form for reparationsbeton. Ved dog ikke om det er lige så kritisk her eller kan blive godt, når reparationen laves nedefra.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.