2,275 læst ·
2 svar
2k læst
2 svar
Reparere hul i betonplade (nedefra & udendørs)
Støbte en 13cm tyk betonplade sidste sommer (til en pizzaovn) og lavede en lille tanketorsk... Havde ikke nok afstandsklodser, så lavede nogle hjemmegjorte fra nogle plastikstykker, jeg fandt. Men tænkte ikke på, at betonen ikke havde plads nok til at fylde hulrummene.
Så nu har jeg huller på ca. 5 cm, som mere eller mindre strækker sig op til armeringen, hvor jeg vil reparere på passende måde, se billeder nedenfor. Intet fokus på det kosmetiske, men primært for at beskytte armeringen tænker jeg.
Forslag til passende måde at udbedre for at beskytte armeringen på den bedst mulige måde?
Planen er naturligvis at fjerne plasten og derefter fylde på en eller anden måde. Har set lidt forskellige muligheder med fx reparationsbeton og diverse andre anbefalede tilsætninger, men svært at vide, hvad der er nemmest og bedst. Har primer og murmørtel B liggende, men regner med, at jeg må købe noget andet for at få det godt gjort.
Så nu har jeg huller på ca. 5 cm, som mere eller mindre strækker sig op til armeringen, hvor jeg vil reparere på passende måde, se billeder nedenfor. Intet fokus på det kosmetiske, men primært for at beskytte armeringen tænker jeg.
Forslag til passende måde at udbedre for at beskytte armeringen på den bedst mulige måde?
Planen er naturligvis at fjerne plasten og derefter fylde på en eller anden måde. Har set lidt forskellige muligheder med fx reparationsbeton og diverse andre anbefalede tilsætninger, men svært at vide, hvad der er nemmest og bedst. Har primer og murmørtel B liggende, men regner med, at jeg må købe noget andet for at få det godt gjort.
Lyder bekvemt, men får følelsen af at "spartel" er lidt for svagt (?) Vil beskytte konstruktionen/armeringen snarere end noget kosmetisk.P proffsrik sagde:
Hvad jeg kan læse mig til om lidt større/vigtigere reparationer ser det ud til at være en form for reparationsbeton. Ved dog ikke om det er lige så kritisk her eller kan blive godt, når reparationen laves nedefra.
Klik her for at svare