Hej.
(Usikker på om indlægget havnede i den rigtige gruppe)
Har i dag revet skabe ned i soveværelset for derefter at sætte loft- og gulvlist op til skydedøre fra Ikea og deres aflange beslag, som fastgøres direkte på væggen for derefter at hænge trådkurve op, samt at jeg skal have kl
tøjstænger. Men først må jeg reparere væggen, da det var et gammelt skab med grove, næsten decimeterlange søm. Hvad skal jeg bruge?

Har også løsnet noget af tapetet, og da jeg rev det løse af, kom jeg også ned til betonen nogle steder. Kan jeg bruge renoveringstapet direkte efter at have slebet det lidt?

Taknemlig for hjælp.

• Billede af en væg med revet tapet. Betonen er synlig i nogle områder, og der er huller, hvor gamle søm har siddet. Mønstret tapet ses på venstre side.
  • Væg med afskallet tapet og eksponeret beton, der viser skader efter fjernelse af gamle skruer, og en synlig revne langs hjørnet.
  • Væg med afskallet puds og blotlagt beton i hjørne af værelse efter nedtagning af garderobeskabe, klar til reparation og tapetsering.
Det er nok puds som er løsnet, ikke beton, jeg ville have repareret det med gipsmørtel, dog ser det ud til at være en samling, hvor tapetet slutter, er den tapetserede overflade en slags gipsvæg eller noget? Det vil være svært at få den samling til ikke at revne, et alternativ er at lime et lag gips på netop den væg.

Okay… gipsbrug - noteret! Tak!
”Lime på gips”, det må jeg læse op på, forstod det ikke helt.🙈 Tak for svar!🙌🏼☀️

Ja altså, det ser ud som om det går fra letbetonvæg med puds til typisk gipsvæg eller noget der ved fugen. Spartler du bare (uanset hvilken type spartelmasse) vil det sandsynligvis sprække med tiden, så du har brug for en form for forstærkning. Det kan være en gipsplade, men så skal du jo sætte gips på hele væggen. Ellers typisk spartelremse eller renoveringstapet efter spartling.

P pjkw sagde:
Ja altså, det ser ud som om det går fra letbetonvæg med puds til en slags gipsvæg eller noget der, hvor samlingen er. Spartler du bare (uanset hvilken type spartel) vil det sandsynligvis sprække med tiden, så du har brug for en form for forstærkning. Det kan være en gipsplade, men så må du jo sætte gips på hele den væg. Ellers en slags spartelremse eller renovationstapet efter spartling.
Ah, forstår. Var inde på det sidstnævnte; spartling, spartelremse og renovationstapet på det.
Tak for den hurtige tilbagemelding.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.