Hej! Jeg er ny både på dette forum og i at bygge/renovere derhjemme.

Jeg har taget en mindre væg ned og har brug for at samle et pænt "hjørne". Væggen er bygget med "klodser", hvad jeg tror er letbeton.

Visse af disse klodser løsnet under nedrivningsprocessen, hvilket nu gør, at jeg har 2 stykker "hulrum" at fylde igen, inden jeg kan spartle, sætte kantprofil mm.

Er det bedste at købe reparationsmørtel og "fylde igen" eller at købe letbetonklodser og skære til, sammen med reparationsmørtel? Eller er der en anden fremgangsmåde, der anbefales?

Har ingen erfaring med hverken betonklodser eller cement/reparationsmørtel/ etc., så tips til produkter er også velkomne.

Taknemmelig for svar!

• En delvist nedtagen mur med letbetonklodser, hvor der er huller og udsatte ledninger, ved siden af en hvid dør i et renoveringsprojekt.
B
Senest redigeret:
A
D Danken88 sagde:
Hej! Jeg er ny både på dette forum og i at bygge/renovere hjemme.

Jeg har taget en mindre væg ned og har brug for at lave et pænt "hjørne". Væggen er bygget med "klodser", hvad jeg tror er letbeton.

Nogle af disse klodser løsrev sig under nedrivningsprocessen, hvilket nu gør, at jeg har 2 styk "hulheder" at fylde igen, inden jeg kan spartle, sætte kantprofil m.m.

Er det bedste at købe reparationsmørtel og "fylde igen", eller at købe letbetonklodser og skære til, sammen med reparationsmørtel? Eller er der en anden fremgangsmåde, der anbefales?

Jeg har ingen erfaring med hverken betonklodser eller cement/reparationsmørtel osv., så tips om produkter er også velkomne.

Taknemmelig for svar!
Jeg ville ikke bruge betonspartel, men lavalkaliske mørtel som fx. Puds C.
Alternativt gipsmørtel.

Hej, tak for hurtige svar & gode tips.

Nej, væggen var ikke bærende :) (Hvilket jeg selvfølgelig tjekkede på forhånd).

Bliver det ikke for stort volumen/areal for mørtel/spartelmasse? Taler stadig om 20 (Højde) x 7 (Bredde) x 10 (Dybde) cm på det største sted? Eller er det bare at tage det i omgange?

A
D Danken88 sagde:
Hallø, tak for hurtige svar & gode tips.

Nej, væggen var ikke bærende :) (Hvilket jeg selvfølgelig tjekkede inden).

Bliver det ikke for stort volumen/overflade for mørtel/spartelmasse? Taler alligevel om 20 (Højde) x 7 (bredde) x 10 (Dybde) cm på det største sted? Eller er det bare at køre i omgange?
Jo såpass store huller er det bedre at mure igen med letbeton blok.

Væggen / hjørnet er nu fikset med (for mig) godt resultat.

Kørte på gipsmørtel og en del stykker af letbetonklodser fra nedrivningen.

Tak for tips og hjælp!

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.