Hej,
jeg har nedtaget en indervæg og isoleret bagved. Kan man rengøre de gamle mursten for at kunne sætte dem tilbage igen?
Synes det er megaflot med stående håndslået massivt murværk, og vil derfor ikke sætte op kopimursten, det bliver ikke helt det samme....

MVH
Lars

Totte_S
Ja det går udmærket! Fjern mørtelrester i hånden, med murerhammer eller hammer og mejsel. Der er sikkert masser af tricks, som andre anbefaler. Har murstenen siddet som væg før uden puds på, så burde du jo have en side ren i det mindste.

Hej,
bliver samlingerne ikke svagere, hvis der sidder cementrester tilbage?
Kan man lægge stenene i syrebad for at få fjernet cementhinden?

Jeg har fuget yderfacaden om og har taget en murstensvæg frem indendørs, med saltsyre får man kalkrester væk effektivt, hvis murstenen ser beskidt ud (bland til passende %). Det burde vel fungere som et "bad" også. Sikkert værd at prøve.

• Synes
Kattla
  • Laddar…
Hvor finder man saltsyre som privatperson? Apotek? Malarboden? Eller skal man gå til en kemiker?

snuttjulle sagde:
Hvor finder man saltsyre som privat person? Apotek? Malerbutikken? Eller skal man gå til en kemiker?
Biltema?

36-839_s.jpg

Så langt tænkte jeg ikke. :D

Har egentlig ingen idé om, hvad det er for syre i sådan der klinkerengøring, men saltsyre kan man nok købe i en almindelig farvehandel.

Krauta ; Saltsyre Nitor special "til kalk- og rustfjerning"

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.