Hej!
Skal renovere vores soveværelse og på grund af hvilket arbejde det var at rive samme strukturtapet ned i stuen er renoveringsgips den eneste mulighed. Efter at have læst lidt har jeg alligevel ikke fundet nogle bombesikre tips til at få pladerne op. Det er ikke meget kraftig struktur, men alligevel 1-2 mm højdeforskel.

Jeg tænkte derfor, at jeg så godt det går, ville ramme reglerne med skruer, samt bruge en eller anden form for fæstemasse til at holde pladerne på plads. For strukturtapet som sidder på gips, hvad er da at foretrække, gipsbrug, kakelfix eller montagelim?

Riv det gamle gips i stedet og sæt nyt.

• Synes
Fernando Torres
  • Laddar…
tuktuk sagde:
Riv det gamle gips i stedet og sæt nyt.
Hmm, overvejede det også, men blev lidt dårlig ved tanken om alt støvet og skidtet ved nedrivningen. Men selvfølgelig, når alle de gamle plader er nede, er det jo det samme arbejde...

Siden jeg ikke bekymrer mig om, at det bygger 6mm, er der jo ingen egentlig grund til at lave det grove arbejde.

Renoveringstapet måske? Det anvendte jeg på vores strukturtapet med godt resultat.

Alt for grov struktur til renoveringstapet. Eller egentlig ikke måske når jeg læser rundt, men jeg har brugt easy cover før på glasfibervæg, og da var det ifølge mig lige præcis, at det ikke kunne ses igennem, dette er alligevel lidt kraftigere struktur.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.