Hej,
Vi bor i et teglrækkehus bygget i 60'erne.
Vi vil tage et rum ad gangen, så det vil tage lang tid, før alt er færdigt.
Jeg vil også gerne installere en FTX senere, i dag har vi mekanisk udsugning.
Mit spørgsmål er, om vi i forbindelse med renoveringerne bør installere dampspærre samt dampspærre, når vi tager et rum ad gangen, inden vi har installeret en FTX, eller om det vil resultere i problemer, jeg ikke kan se lige nu.

Hvordan bliver det, hvis vi sætter en dampspærre + dampspærre i f.eks. soveværelset, og det står sådan et år, før FTX kommer på plads? Jeg forstår, at det generelt vil være dårlig luft i rummet.

J jeppezon sagde:
Hej,
Vi bor i et murstensrækkehus bygget i 60'erne.
Vi vil gøre et rum ad gangen, så det vil tage lang tid, før alt er færdigt.
Jeg ville også gerne installere en FTX senere, i dag har vi mekanisk udsugning.
Min spørgsmål er imidlertid, om vi i forbindelse med renoveringerne bør indsætte diffusionsspærre samt dampspærre, når man tager et rum ad gangen, inden man installerer en FTX, eller om det vil resultere i problemer, som jeg ikke kan se lige nu.

Hvordan bliver det, hvis vi indsætter diffusionsspærre + dampspærre i f.eks. soveværelset, og det står sådan i et år, inden FTX kommer på plads? Jeg forstår, at der generelt vil være dårlig luft i rummet.
Generelt set skal ventilationen ikke gå gennem isoleringen, så fra den synsvinkel skal det ikke have nogen betydning. Hvis der trækkes så meget i dag gennem isoleringen, er det en ret stor fejl, og så risikerer man definitivt at trække for meget fugt ind i konstruktionen, som kan føre til skimmel.

Så ville jeg personligt anbefale en dampbremse i stedet for en dampspærre i et så gammelt hus, som I desuden gør del for del. Men der er lidt forskellige skoler der.

• Synes
jeppezon
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.