Jeg har bygget en åbnelig isoleret kasse til at have pumpe til et udendørsspa. Låget åbnes helt +90 grader og læner sig mod kanten (se stregen linje). Tanken er at beklæde låget med tagplade (sort område i billedet), men jeg har ingen god løsning til at gøre det regntæt ved hængslerne til (højre omkranset i billedet). Jeg tænkte først tagpap, der startede i trækassen til højre og "lagt over" pladen, men det vil nok ikke holde efter et antal bøjninger. Taknemmelig for ideer og billeder.
Fjern kanten som støtte og brug en type stålvajer i stedet, som holder lugen, når den er åben. Så kan du lave et tag, der dækker hele lugen med hængsler yderst på kanten. Desuden skal du lave en hældning på lugen/taget mod højre, så vandet løber af sikkert.
Fjern kanten som støtte og brug en type stålwire i stedet, som holder lugen når den er åben. Så kan du lave et tag, der dækker hele lugen med hængsler yderst på kanten. Desuden skal du lave en hældning på lugen/taget til højre, så vandet løber sikkert af.
Tak for svar. Ja, lugen hælder lidt for at sikre afløb. Selvom jeg sætter hængslerne længst inde, vil der stadig være et problem med vand, dvs. at det løber ned i konstruktionen. Jeg er nødt til at skabe en form for regnbeskyttelse over eller på den del. Jeg tænker på en slags kappe eller lignende, eller tænker jeg helt forkert?