B
Har renoveret stuen og der blev det et lag renoveringsgips på en væg. Eksisterende foder sidder tilbage og ser pænt ud, men jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gøre nederst.

Hvordan løser jeg bedst samlingen mellem karm og gips?

Bare spartle med snedkerspartel og male? Eller findes der en bedre metode. Det kommer en vindueskarm udenpå med lidt mellemrum for luft fra radiatoren under.

• Vindu med hvide kanter, radiator under vindueskarm med pletvis afskallet maling og genstande på karmen, synlig natur udenfor.
B Baskavoda sagde:
Har renoveret stuen, og der blev det et lag renoveringsgips på en væg. Eksisterende foder sidder tilbage og ser pænt ud, men jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gøre nederst.

Hvordan løser jeg bedst fugen mellem karm og gips?

Bare spartle med snedkerspartel og male? Eller er der en bedre metode. Der kommer en vinduesbænk udenpå med lidt mellemrum for luft fra radiatoren under.
Jeg ville have lavet en vinduesbænk i MDF og ladet den stikke ud max 20mm uden for vægliv.
Du kan lime den fast for at slippe for skruehovederne. :)

Efter at have læst grundigere, ændrer jeg mig og ville bare have limet en strimmel tynd mdf, der flugter med ydersiden af gips, og så på med vinduesbænk.

B
Needas Needas sagde:
Anvend en passende tynd mdf som 6mm.
Men så vil fugen jo ende mellem mdf og gips i forkanten i stedet? Men det er måske lettere at skjule i øvrigt.

B Baskavoda sagde:
Har renoveret stuen og der blev det et lag renoveringsgips på en væg. Det eksisterende foder sidder tilbage og ser pænt ud, men jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal gøre forneden.

Hvordan løser jeg samlingen mellem karm og gips bedst?

Bare spartle med snedkerspartel og male? Eller er der en bedre metode. Der kommer en vindueskarm udenpå med lidt mellemrum for luft fra radiatoren under.

• Billede af en mobilside fra Byggmax med produktinformation om klakdørfoder i fyrretræ og valgmulighed for at tilføje produktet til indkøbskurv.
  • Hvid malet vinkelprofil i træ, set på en hvid baggrund. Profilen har en simpel, retvinklet form og bruges til afslutninger i diverse byggeprojekter.
Skal du derhen med en vindueskarm med løse konsoller? Isf. havde jeg nok gået med @hanbch forslag med klædefod og forbedret den eksisterende smyg med lakfarve.

Ser ud til, at det kan blive ret bøvlet at få en formskåret MDF-plade/smygbræt derop.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.