I hvilket lag af mørtel placeres pudsningsnettet? Det er vel i det første/inderste lag?
Jeg pudser kældervægge indendørs og vil bruge grundningsmørtel A, udstokningsmørtel C og pudsmørtel C. Jeg tænker, at jeg pudser fast pudsningsnettet i grundningsmørtel A, altså det første/inderste lag.

mvh
Richard

S
Grunda, nete, stokke/pudse.

• Synes
RichardRR
  • Laddar…
S sinuslinus sagde:
Grunda, nætte, stocke/pudse.

[media]
I en del "beskrivelser" trykker de fast pudsenettet i grundningsmørtlen mens det tørrer. Nettet havner jo da i det inderste lag.

• Synes
Kaffeböna
  • Laddar…
S
R RichardRR sagde:
I en del "beskrivningar" trykker de fast pudsnætet i grundningsmørtelen mens det tørrer. Nætet havner jo så i det inderste lag.
Er det ikke plastiknet og tyndpuds?
Sådan noget har jeg ingen indsigt i.

N
R RichardRR sagde:
I hvilket lag af brug placeres pudsnettet? Det er vel i det første/inderste lag?
Jeg pudser kældervægge indendørs og vil bruge grundningsmørtel A, opstockningsmørtel C og pudsmørtel C? Jeg tænker, at jeg så fæster pudsnettet i grundningsmørtel A, dvs det første/inderste lag.

mvh
Richard
Egentlig behøver du ikke bruge net i kælderen, medmindre det er over forskellige materialer.
Og bruger du grundningsmørtel a, behøver du slet ikke net. Da mørtlen er så hård, at det flår nettet uanset.
Lad helt være med at bruge grundningsmørtel a, og forklar lidt, hvordan du skal bruge net.
Man bruger ikke a mørtel på vægge, eller endda indendørs.
Bruges på sokler udendørs, er beton.

Senest redigeret:
  • Synes
guggen
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.