Hej.

Jeg har en væg i kælderen, hvor der engang var en garageport. Døren er blevet muret til, men skal pudses. Men den gamle port er pudset næsten 3 cm ind fra den øvrige væg. Spørgsmålet er, om det er muligt at pudse denne op, så jeg kan flise væggen bagefter, og i så fald hvordan? Eller bliver det for tykt med puds? Jeg vil helst ikke lave en ny væg, da det er en kælder... Jeg ved ikke, hvilken maling der er på væggen, blå mat maling, ikke plastikmaling. Formodentlig malet i forbindelse med opførelsen af saunaen, som er fjernet i dag.

• En blåmalet kældervæg med en indmuret gammel garageportåbning, en tommestok viser 3 cm forskel i pudslaget mellem porten og resten af væggen.
  • Vægbillede af kælder med muret sektion, ujævn puds og blå maling, tidligere garageport nu lukket og klar til fremtidig pudsning og flisebelægning.
Jeg undrer mig også over, hvad man udjævner en lecamur med, hvis man har til hensigt at flisearbejde? Bruger man almindelig puds? Eller er det en mere sofistikeret keramisk afretningsmasse?

Jeg tænkte B-brug. Men kom på at jeg måske skal banke al n eksisterende brug ned i så fald?

F fdcarlsson sagde:
ej plastfärg
Ser jo præcis ud som plastmaling, har du prøvet den?
Ville have slebet ned malingen, så net og stokket på to gange med puds, så fungerer det.

• Synes
JesperHen
  • Laddar…
Hmm den er slet ikke som plastfarven jeg havde i det andet rum. Mat og holder ikke "sammen". Hvordan tester jeg det?

Stefan N Stefan N sagde:
Ser jo præcis ud som plastfarve, har du testet den?
Ville have slebet ned farven, så nettet og pudset det to gange med pudsemørtel, så fungerer det.
Enig med dig

Har allerede fået på 2 lag puss, tak alligevel :)

• Synes
Ramish
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.