Jeg har en indervæg over jorden, hvor pudset delvist har sluppet, som jeg gerne vil reparere. Huset er bygget i 1947 og undrer mig over, hvilken puds der er passende at bruge, så jeg kan udjævne det med det eksisterende?

• Revnet puds på indvendig væg fra et hus bygget i 1947. Træramme synlig omkring det beskadigede område.
  • Indervæg med skadet puds fra 1947, delvist løsnet med sprækker og afskallet overflade, viser behov for reparation og passende pudsning.
A
K knoen sagde:
Jeg har en indervæg over jorden, hvor pudset delvist er løsnet, som jeg gerne vil reparere.
Huset er bygget i 1947, og jeg undrer mig over, hvilket pudsmørtel der er passende at bruge, så jeg kan udjævne det med det eksisterende?
Er det letbeton siporex en blålig variant af selve stenen under pusset?

Rejäl sagde:
Er det letbeton siporex en blålig variant selve stenen under pudsen?
Ved ikke rigtig men tror måske på blåbeton🤔

D
K knoen sagde:
Ved ej rigtig men tror måske på blåbeton🤔
Stick kniven i den, er det blødt er det letbeton.

B
Synes det ud til at være en form for gasbeton/letbeton/blåbeton. Man plejer at bruge lavalkalisk puds i så fald.

Jeg har kun pudset på beton/leca o lignende, så jeg har ikke den store indsigt i de lavalkaliske produkter.

Weber eller finjas hjemmeside giver sikkert gode svar, når du ved, hvad det er for et underlag. Læs deres system- og konstruktionsforslag er mit tip.

B BSOD sagde:
Synes det ligner nogen form for gasbetong/lättbetong/blåbetong. Man bruger normalt lavalkalisk puds.

Jeg har kun pudset på beton/leca og lignende, så jeg har ikke så stor indsigt i de lavalkaliske produkter.

Webers eller Finjas hjemmeside giver sikkert gode svar når du ved, hvad det er for et underlag. Læs deres system og konstruktionsforslag er mit tip.
Det er jo på indersiden over jord, så min tanke var at bruge c-puds, men det er måske forkert, der er jo kc-puds murværk, måske det er bedre?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.