Jeg skal pudse en indvendig væg i kælderen, hvor jeg har fjernet panel. Væggen er ret ujævn, der er et område på væggen, der er pudset tidligere, men som er ret ujævn. Pudset på det område føles meget fint og hårdt, det virker som noget finere end pudsemørtel C. Farven på væggen er meget tynd, og jeg tror, det kan være kalkmaling, men jeg er ikke sikker.
Nu til spørgsmålet, hvordan jeg skal gå til værks. Jeg har købt Finjas pudsemørtel C. Jeg har tænkt mig at sætte pudsenet op. Behøver jeg også at bruge noget grundmørtel først? Så undrer jeg mig over, hvordan jeg skal fastgøre nettet. Det går ikke med kramper (sådanne U-formede), da betonen er meget hård. Filjas universelle fastgørelser sælges kun i store pakker (det bliver lidt unødvendigt dyrt). Jeg har set, at byggmax også har nogle fastgørelser, er der nogen, der har prøvet dem? Eller behøver jeg overhovedet noget net?
Væggen er meget ujævn, så nogle steder skal jeg lægge flere lag på.
Slutresultatet behøver ikke blive en helt vandret/lodret væg, det, jeg mest er ude efter, er en nogenlunde glat væg.