Jeg prøvede lige at lægge puds B på krigsbeton. Det fæstede virkelig dårligt, og det var en total pine! Det var første gang nogensinde, vi prøvede at pudse, og tanken er, at vi skal pudse indervæggene i kælderen.

Hvordan bærer man sig ad for at få pudsen til at fæste bedre på væggen? Skal måske tilføje, at vi vaskede væggen før, og fugtede væggen.
Er der nogen pointe i at såkaldt slamme væggene først?

J
Ja i og med at du har krigsbetong, så skal du have asbestfibre i mørtlen, så det passer sammen😉😆

Har du billeder af, hvordan det ser ud? Er væggen ren for maling og andet skidt?

• Synes
dallas84
  • Laddar…
J Jansson69 sagde:
Ja i og med at du har krigsbeton, så må du have asbestfibre i mørtlen for at det skal binde sig😉😆

Har du billeder af, hvordan det ser ud? Er væggen ren for maling og andet skidt?
Billeder kan jeg fikse i morgen! Haha håber virkelig jeg slipper for asbestfibre 💀😅

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
D dallas84 sagde:
Jeg prøvede at lægge puds B på krigsbeton for nylig. Det greb forbandet dårligt, og det var en total pine! Det var første gang nogensinde, at vi forsøgte os med at pudse, og tanken er, at vi skal pudse indervæggene i kælderen.

Hvordan bærer man sig ad for at få pudsen til at hæfte bedre på væggen? Skal måske tilføje, at vi vaskede væggen inden, og fugtede væggen.
Er der nogen pointe i at såkaldt slamme væggene inden?
Jeg har også forsøgt at pudse kældervægge (80'er) og synes generelt, det er forbandet svært at få det til at hæfte. Jeg har set mange film om det, og der er det skide nemt, men virkeligheden er en anden.
Desværre er jeg kommet til den konklusion, at jeg ikke klarer det, selvom jeg ellers laver det meste hjemme selv, også el og VVS.

• Synes
dallas84
  • Laddar…
C
D dallas84 sagde:
Hvordan får man pudset til at hæfte bedre på væggen?
Hvordan "lægger" du på pudset?
Er overfladen glat, skal du muligvis lægge et grundingsmørtel først.
Ellers er mørtelens konsistens også afgørende for vedhæftningen, det skal være smidigt og "cremet".

• Synes
dallas84
  • Laddar…
C cpalm sagde:
Hvordan "lægger" du på pudset?
Er overfladen glat, skal du sandsynligvis lægge et grundningsbrug først.
Ellers er også brugens konsistens afgørende for vedhæftningen, det skal være smidigt og "cremet".
Forsøgte at gøre som i alle film, dvs. kaste fast brugen! At spartle fast var helt umuligt! Tror konsistensen blev i nærheden af, hvad der er ønskværdigt, men svært at vide!

Hvad indebærer et grundningsbrug? Hvad kunne det være?

Claes Sörmland
D dallas84 sagde:
Hvad indebærer et grundningsmørtel? Hvad kunne det være?
Det er et mørtel, der blandes som grød med høj cementindhold. Kan påføres med f.eks. en murerkost, så får du en knoppet overflade, som pudset hæfter godt på. Du kan købe produkter, der hedder "grundningsmørtel", men tidligere blandede man det selv, i princippet en A-mørtel i grødet form.

Du kan også mindske risikoen for revner og få bedre hæfte mod underlaget ved at netse. Du sømmer et glasfibernet op. Så på med grundningsmørtel. Så er du klar til at pudse.

Ellers var løsningen i tiden for krigsbeton at pudse med kalkmørtel. Det er mere cremet og klistret end de cementbaserede mørtler.

• Synes
dallas84 og 2 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.