Jeg har lavet en badeværelsesrenovering i kælderen. Vi sprang dog loftet over, da entreprenøren ville have en ublu pris for at ordne loftet (12500 efter rot). Derfor vil jeg forsøge at få det pænt selv. Men hvilket materiale ville I bruge? Det er i øjeblikket et malet betonloft, der er meget ujævnt. Jeg tænkte på at forsøge at pudse og jævne det ud og slibe det pænt. Ville I slibe malingen af eller pudse direkte ovenpå? Der findes jo et væld af spartelmasse og puds.
Absolut bedste puds jeg har arbejdet med (hvilket i og for sig ikke siger så meget) er ardex a950
Det går fint at spartle ud med spartel eller slå på med murske, tørrer hurtigt og synker ikke.
Ulempen er, at det er dyrt, sikkert 1000 for 25kg
Det går fint at spartle ud med spartel eller slå på med murske, tørrer hurtigt og synker ikke.
Ulempen er, at det er dyrt, sikkert 1000 for 25kg
At spartle et loft efter at badeværelset allerede er færdigt er jo lidt skørt! Helt forkert rækkefølge.
Pudse loftet tror jeg, du kan glemme, at spartle kan gå.....hvis man er vant til det...ellers ville jeg nok hyre nogen.
Dels fordi det er meget arbejde, dels fordi det er svært at få det godt, hvis man er uvant, og er man uvant, så plejer der at komme mere spartelmasse overalt undtagen i loftet. Og ja, malingen skal sandsynligvis slibes væk først.
Og hvis nu badeværelset ellers er færdigt, så skal alt dækkes grundigt ind først.
Så synes jeg ikke 12.500:- var så dyrt for at få et ujævnt loft.
Pudse loftet tror jeg, du kan glemme, at spartle kan gå.....hvis man er vant til det...ellers ville jeg nok hyre nogen.
Dels fordi det er meget arbejde, dels fordi det er svært at få det godt, hvis man er uvant, og er man uvant, så plejer der at komme mere spartelmasse overalt undtagen i loftet. Og ja, malingen skal sandsynligvis slibes væk først.
Og hvis nu badeværelset ellers er færdigt, så skal alt dækkes grundigt ind først.
Så synes jeg ikke 12.500:- var så dyrt for at få et ujævnt loft.
lime gipsplader op, spartle og male, enkelt og billigt.
Det går udmærket at lime gipsplader med fixbrug, bygger minimalt og bliver glat.
Man påfører fixet på samme måde som ved fliselægning, bare at det er en større "flise".
Er badeværelset ikke alt for stort og man er omhyggelig med tilskæringen af pladerne inden, så bliver der måske ikke endda en samling, man behøver at spartle inden maling.
Man påfører fixet på samme måde som ved fliselægning, bare at det er en større "flise".
Er badeværelset ikke alt for stort og man er omhyggelig med tilskæringen af pladerne inden, så bliver der måske ikke endda en samling, man behøver at spartle inden maling.
At gipse et loft med din metode er def ikke en anerkendt måde! Rent ud sagt skørt i mine øjne. På væg er der ingen problemer, men at hænge tunge gipsplader i et loft, kun ved hjælp af fliseklæb, er vanvittigt, det er så dumt, at jeg ikke engang gider forklare hvorfor! Har aldrig i mine 37 år i byggebranchen set din metode, og der er årsager til det!P Per_Eriksson sagde:Det går udmærket at lime gipsplader med fliseklæb, bygger minimalt og bliver glat.
Man påfører klæben på samme måde som ved fliselægning, bare at det er en større "flise"
Er badeværelset ikke alt for stort og man er omhyggelig med tilskæring af pladerne inden, så bliver det måske ikke end engang en samling, man behøver at spartle inden maling.
Han er ude efter en snikløsning, der bygger så lidt som muligt og kan fikses hurtigt.
6mm gips og kakelfix opfylder det.
En 6 eller for den sags skyld 13mm plade gips vejer ikke mere end kakelplader, og det sættes i loft.
6mm gips og kakelfix opfylder det.
En 6 eller for den sags skyld 13mm plade gips vejer ikke mere end kakelplader, og det sættes i loft.
Interessant idé. Er lidt interesseret i at prøve det der. Hænger pladerne stadig?P Per_Eriksson sagde:
Klik her for at svare