Skal støbe plade i mit hus, og er begyndt at overveje, hvordan jeg skal gøre med syllen i den "gamle" ydervæg. Som I kan se på min helt fantastiske egenhændigt tegnede tegning, ser huset ud som følger: den gamle tømmerstamme (den store rektangel) samt tilbygningen (den lille rektangel). Det røde er den del af syllen, jeg gerne vil erstatte med noget andet,
Jeg overvejer at save den væk stykke for stykke og erstatte den med lecabjælke, som man løfter op mod den tilbageværende stamme og lægger lidt ekspanderende mørtel under, eller hvad det kaldes. Årsagen til dette er, at den vil komme til at ligge under gulvniveau omgivet af celleplast og singel, og jeg ved ikke, hvor godt den vil holde sig over tid.
Overvejelse nr. 2 er, at der bliver en delt syll på den væg mod tilbygningen, lecabjælke ved tilbygningen, og så returnerer det til tømmer igen udenfor tilbygningen. Behøver jeg da at forstærke stammen ovenover? Da det bliver den første "hele" stamme på den væg? F.eks. sætte en form for jern, der hjælper med at holde sammen ved døre eller lignende? (Der bliver cirka halvdelen tilbage ved døren)
Tror ikke den kommer til at have det specielt dårligt af cellplast og singel. Singel er jo kapilærbrydende.
Helt unødvendigt og spildt arbejde, hvis du spørger mig.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.