Jeg er kommet så langt, at jeg skal til at sætte loftsgips op. Problemet er, at det "lige" loft hælder lidt. For eksempel kan en 4 meter lang indervæg have en højdeforskel på måske 1,5-2 cm (den ene ende 2.45 og i den anden 2.43). Er I med på, hvad jeg mener? Det er vel som et almindeligt gulvbjælkelag, hvor man må lægge afstandsstykker/høvle for at få gulvet plant. Nu er det sådan, at der er fastgjort spær i loftet 28x70 mm på 30 cc, og jeg ville gerne skrue gipsen i dette, men så bliver loftet lidt skævt. Hvordan skal man gøre det, findes der en nem måde?

Jeg vil helst ikke sætte afstandsstykker på hver gipsplade, hvor man sætter en skrue (150 mm cc). Findes der en nem måde? Typisk nogle stålprofiler, der maks bygger 3-4 cm, som jeg kan sætte afstandsstykker på og derefter skrue gipsen i?

/David

Skru bare op for taget, og du vil aldrig se forskellen på 4m.

Siger det samme! har renoveret en stue i et 100årigt hus. Man bemærker, at tingene er skæve, når man arbejder med det, men når rummet er færdigt, ser man det ikke længere. Den eneste gang er, hvis retbrættet og vaterpasset kommer frem, og hvorfor skal man have dem fremme?

Det er lidt varierende højde selv i sideretningen. Dannes der ikke skygger hvis man sætter op gips og det hælder?

Jeg tror som de øvrige her, at det ikke er noget at bekymre sig om.

Hvis du absolut skal fixe det, så burde det enkleste være at sætte ny glespanel, korrekt afvejet, mellem de eksisterende panelbrædder. At afveje hver eneste fastgørelsespunkt for gipspladerne individuelt tror jeg er et umuligt projekt.

Det er jo absolut ikke en stor fejl. Da jeg lavede køkkenet om i vores hus (30-tals hus), diffede det gamle loft 70mm på 4,6m. Jeg havde aldrig engang mistænkt fejlen, før jeg satte vaterpasset op.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.