55,890 læst ·
68 svar
56k læst
68 svar
Blikkenslager - skal det se sådan ud?
Havde blikkenslager herhjemme i dag. Vi skal have lavet lidt forskellige ting på taget, og han begyndte med nedre beslag på skorstenen. Skorstenen skal pudses senere, så dette skal være et beslag med en "pudsekant".
Da han også begyndte på kvisten, så antager jeg, at han regner sig som færdig med det nedre beslag.
Jeg må indrømme, at jeg aldrig har set et nedre beslag på tæt hold, men jeg må indrømme, at jeg blev skuffet, da jeg så, hvad der var monteret på vores skorsten, da jeg kom hjem. Skal det se sådan ud? (billedet med sort plade er af beslaget over vinduet på kvisten)
Da han også begyndte på kvisten, så antager jeg, at han regner sig som færdig med det nedre beslag.
Jeg må indrømme, at jeg aldrig har set et nedre beslag på tæt hold, men jeg må indrømme, at jeg blev skuffet, da jeg så, hvad der var monteret på vores skorsten, da jeg kom hjem. Skal det se sådan ud? (billedet med sort plade er af beslaget over vinduet på kvisten)
Er det et blikkenslagerfirma, du har hyret?
Jeg har ikke fået info om, at det er en lærling, og han har arbejdet alene hele dagen uden tilsyn. Så vidt jeg ved, har firmaet eksisteret i området et stykke tid, men jeg ved ikke præcis hvor længe. En del ansatte og både yngre og ældre, der arbejder der ifølge hjemmesiden.Krilleman sagde:
Så ringer du ansvarlig på virksomheden direkte mandag morgen og kræver, at han/hun kommer ud og inspicerer, det der skal du ikke betale for.
Gør om og gør rigtigt!
Tænkeligt er det jo også, at hvis en virksomhed laver fejl, har de altid retten til at rette deres fejl.
Gør om og gør rigtigt!
Tænkeligt er det jo også, at hvis en virksomhed laver fejl, har de altid retten til at rette deres fejl.
Bedste svar
Et rent ud sagt bedrøveligt arbejde. Er man helt uden fagstolthed eller viden, så efterlader man en udførelse som denne. Der findes mange synspunkter, men de vigtigste fejl, som absolut ikke skal være der, og som skal påtales overfor virksomheden, er:
Med venlig hilsen/Masen
- Den såkaldte pudsekant hvor udførelsen er helt forkert. En rigtig pudsekant skal bestå af en "hylde" der er overknækket i ca. 110º (med omslag) så hvis pudsen fremover glipper, løber vandet fra skorstenen og ikke ind i den. Og der skal IKKE være nogen fuge der, da pudsen ikke hæfter på den.
- efterladt en fals uden kantning, hvilket man kan gøre sig virkelig ondt på. Og denne kantning skal ske under pudsekanten.
- Alle sider skal mødes i deres hjørner, ellers bliver der forskellige højder på siderne, når pudsen kommer på.
- Når man bruger puds på skorstenen, skal der for pokker ikke være synlige skruer af monterings-type, men skjulte fastgørelser med klammer.
- Og det samme gælder med falstypen af indklip i hjørner. Det bør være af svunget type.
Med venlig hilsen/Masen
Bedrevidende
· östergötland
· 2 668 indlæg
Tror det sorte er et overlig på en tagkvist
I øvrigt så er det ikke pænt...
I øvrigt så er det ikke pænt...
Noramasen sagde:
Et rent ud sagt bedrøveligt arbejde. Har man helt uden faglig stolthed eller viden, så efterlader man et resultat som dette. Mange synspunkter findes der, men de vigtigste fejl, som absolut ikke skal være der, og som skal påtales over for firmaet er:
Videre er det svært at se, hvad det er for en sort blæk på trods af beskrivelsen, men uafhængigt af hvor udsat stedet er, ser det ikke godt ud. Tag gerne et billede med lidt større afstand, så det sikkert bliver klarere, og man kan give forslag til en alternativ løsning.
- Den såkaldte pudskant, hvor udførelsen er helt gal. En rigtig pudskant skal bestå af en "hylde", der er overbukket i ca. 110º (med omslag), så hvis pudset i fremtiden slipper, løber vandet fra skorstenen og ikke ind i den. Og der skal IKKE være nogen fuge der, da pudset ikke hæfter mod den.
- efterladt en falsning uden knytning, hvilket man kan komme til skade på. Og denne knytning skal ske under pudskanten.
- Alle sider skal mødes i deres hjørner, ellers bliver der jo forskellige højder på siderne, når pudset kommer på.
- Når man betaler for puds på skorstenen, skal der for pokker ikke være synlige skruer af monteringstype, men skjulte fastgørelser med klammer.
- Og det samme gælder for falstypen af indklip i hjørner. Det bør være af buet type.
Med venlig hilsen/Masen
Tak for et udførligt svar.Noramasen sagde:
Et rent ud sagt bedrøveligt arbejde. Har man helt uden faglig stolthed eller viden, så efterlader man et resultat som dette. Mange synspunkter findes der, men de vigtigste fejl, som absolut ikke skal være der, og som skal påtales over for firmaet er:
Videre er det svært at se, hvad det er for en sort blæk på trods af beskrivelsen, men uafhængigt af hvor udsat stedet er, ser det ikke godt ud. Tag gerne et billede med lidt større afstand, så det sikkert bliver klarere, og man kan give forslag til en alternativ løsning.
- Den såkaldte pudskant, hvor udførelsen er helt gal. En rigtig pudskant skal bestå af en "hylde", der er overbukket i ca. 110º (med omslag), så hvis pudset i fremtiden slipper, løber vandet fra skorstenen og ikke ind i den. Og der skal IKKE være nogen fuge der, da pudset ikke hæfter mod den.
- efterladt en falsning uden knytning, hvilket man kan komme til skade på. Og denne knytning skal ske under pudskanten.
- Alle sider skal mødes i deres hjørner, ellers bliver der jo forskellige højder på siderne, når pudset kommer på.
- Når man betaler for puds på skorstenen, skal der for pokker ikke være synlige skruer af monteringstype, men skjulte fastgørelser med klammer.
- Og det samme gælder for falstypen af indklip i hjørner. Det bør være af buet type.
Med venlig hilsen/Masen
For dem der er nysgerrige. Her er beslagene i dag. Firmaet kontaktet via mail med billeder i weekenden og ejeren ringet op i morges. 100 undskyldninger men ikke en eneste undskyldning. Men nu har de revet beslagene ned i det mindste og starter forfra.
Ifølge hvad der er lovet, bliver det med pudsliste ifølge AMA, rundfals, ingen montageskruer gennem beslagenes kanter i liv og flottere lavet helt enkelt. Jeg håber, de kan levere.
Kommentarer angående stilladset frabedes, da jeg ved, at det ikke er "godkendt". Det er vores private og har indtil videre i arbejdet kun været brugt til privat brug. Blikkenslageren, der nu er her, er blevet spurgt, om det er okay for dem at arbejde fra, eller om vi kan forbedre/komplettere, hvilket de har sagt nej til.
Ifølge hvad der er lovet, bliver det med pudsliste ifølge AMA, rundfals, ingen montageskruer gennem beslagenes kanter i liv og flottere lavet helt enkelt. Jeg håber, de kan levere.
Kommentarer angående stilladset frabedes, da jeg ved, at det ikke er "godkendt". Det er vores private og har indtil videre i arbejdet kun været brugt til privat brug. Blikkenslageren, der nu er her, er blevet spurgt, om det er okay for dem at arbejde fra, eller om vi kan forbedre/komplettere, hvilket de har sagt nej til.
Hvad synd at de ikke sendte nogen blikkenslager til dig men en helt uden følelse for faget.J Joakim88 sagde:
Du ville sandsynligvis have fået det tættere hvis du havde gjort det selv, spild ikke din tid og kræfter med det firma flere gange men lad os vide hvad firmaet hedder.
De har ret til at forsøge at rette op på deres fejl. Alle kan komme til at ansætte brodne kar. Vi får se i morgen, hvordan det nye beslag ser ud.F fribygg sagde:
En helt klart god indstilling. Virksomheder inden for byggeri har ikke en homogen vidensbank, men det varierer fra person til person, og det er op til ledelsen at sætte den rette person der, hvor hen hører "hjemme". Og det er ærgerligt for alle, når det ikke bliver godt. Håber bare at blikkenslageren og/eller ledelsen lærer af det.J Joakim88 sagde:
Held og lykke