Tobzter
Nu skal ladestanderen installeres, men den bliver frittstående da der ikke er nogen facade eller lignende at skrue den fast i.. Og jeg vil ikke bare have en stolpe til opladeren. Så jeg tænkte på at bygge et hegn, så man kan skrue opladeren fast og en fin lille krog til kablet, men også sætte en lampe, så man kan se, hvad man laver.. Er der nogen, der har gjort noget lignende, eller har alle en garage eller facade at fastgøre den til? :)

• Synes
klaskarlsson
  • Laddar…
Tobzter
Noget i denne retning
Træhegn i haven, lavet af lodrette brædder og tagdækket, med græs og andre træhegn i baggrunden.

Jeg har bygget en fritstående ladestander! Sådan ser den ud for øjeblikket. Snart skal ladestationen nummer to ind på samme stander, og de skal sidde ved siden af hinanden.

• En rød, fristående ladestolpe med en ladekabel på en grøn græsplæne, omgivet af skov. Snart skal en ekstra ladestation tilføjes.
  • Synes
Teddan68 og 3 andre
  • Laddar…
Tobzter
se der ja dette så dejligt ud,
Jeg vil kunne hænge Laddsladen op i stedet for at den ligger på jorden,
Men dejlig løsning,

En fälj er praktisk til at lægge kablet over/rundt. En stålstilling til vandslange fylder samme funktion, men det er jo trods alt en bil.

Deltaco har en "ladekabelholder" til at hænge kablet på, som har en dummy-kontakt, hvor man sætter stikket i for at beskytte mod fugt, sne og andet skidt. Føles godt synes jeg, og det imponerede min elektriker. Koster typ 295 på Netonnet bl.a.

Bedste svar

Tobzter
Så her blev det hos mig. Skal måske op med et tag og en lampe
Opladningsenhed til elbil monteret på sort træpanel i en have, omgivet af sten og grene.

• Synes
AbboZeGreat og 6 andre
  • Laddar…
Flot :-)

• Synes
Tobzter
  • Laddar…
K
G grogge sagde:
Jeg har bygget en fritstående ladestander! Sådan ser den ud i øjeblikket. Snart skal ladestander nummer to ind på samme stander, og de skal sidde ved siden af hinanden.
Det der ser ud som gammeldags svensk landlig idyl.
Lidt som et udendørs toilet med mulighed for brusebad.

Tobzter
Ved ikke om det var en positiv eller negativ tanke. Men tager den som positiv :crysmile: bor på "landet"

• Synes
K. L
  • Laddar…
Vækker denne gamle tråd da jeg har et begyndende behov for at fikse en "stolpe/plank" til fritstående montering af ladestander i en ældre gårdmiljø.

Findes der muligvis opdateret inspiration at få del i? :)

(Ser gerne mere af @grogge's byg eller tilsvarende stil)

G grogge sagde:
Jeg har bygget en fritstående ladestander! Sådan ser den ud i øjeblikket. Snart skal ladeboks nummer to på samme stander, og de skal sidde ved siden af hinanden.
Jeg snuppede denne idé til en ladestander da vi har et 30'er hus og de, der er at købe, er grotesk moderne, er overbevist om at jeg vil nynne introsangen til opslagstavlen hver gang jeg skal lade. 😂

• Rød, klassisk ladestander til elbil foran busk i en have. Modell "wallbox" er monteret, ivrig kopieret idé til et 30’er hus for harmonisk stil.
  • Synes
nikno og 2 andre
  • Laddar…
T Teddan68 sagde:
Jeg snuppede denne idé til en ladestander, da vi har et hus fra 30'erne, og de, der kan købes, er grotesk moderne, er overbevist om, at jeg vil nynne på introsangen til opslagstavlen hver gang jeg skal lade. 😂
Flot! 😎

T Teddan68 sagde:
Jag snodde denna idén till en laddestolpe da vi har et 30-talshus og de som findes at købe er grotesk moderne, er overbevist om at jeg vil nynne på signaturmelodien til anslagstavlen hver gang jeg skal lade. 😂

• Rød ladeboks til elbil på en træramme i en have med græsplæne og buske i baggrunden.
  • Synes
RoTe
  • Laddar…
Jeg ved, at opladeren tåler at sidde åbent, men jeg ville gerne have mere tag.

Men bygningen som sådan er virkelig flot.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.