Hej!

Jeg har for nylig købt en lejlighed, der har en del indbyggede garderobeskabe, som jeg ikke har nogen nytte af, og som derfor tager unødvendig plads. Jeg vil gerne fjerne dem og i stedet lave en skydedørsløsning i soveværelset, måske en niche i gangen og bare fjerne dem i køkkenet for at få mere plads.

Inden jeg gør det, har jeg brug for at vide, om skabene er bærende. Jeg føler mig vel 95% sikker på, at det ikke er tilfældet, da de ikke går hele vejen til loftet, hvilket ses på billederne. Men jeg vil i det mindste være 99,9% sikker, så derfor spørger jeg her.

Lejligheden er en hjørnelejlighed på etage 3 af 3 i en tegl- og betonbygning fra 1962.

Planløsning af lejlighed med markerede vægge; ydre, beton mod trappe/granne, og indre 30 cm betonvægge angives. Zonespecifikationer inkluderes.

Et udsnit af en platsbygget garderobe, der viser toppen af skabet, som ikke går op til loftet.

Indersiden af en garderobe med synlige rør langs loftet og et hulrum, som viser at skabet ikke når helt til loftet.

Hvad tror I, er disse bærende på nogen måde?

Nej!
Aldrig hørt om selvbærende garderobeskabe og håber aldrig at gøre det.

Med venlig hilsen, fremax

Krilleman
Et garderob fra før består vel alt for ofte af "piss-materiale" = To tynde pressede plader med fluff imellem. Ca. 10mm tykke.

Er dine garderober bygget med reglar 45x90 i mellemvæggene?

Eller måske i muret mursten?

;)

krilleman_215 sagde:
En garderobe fra tidligere består vel alt for ofte af "piss-materiale" = To tynde pressede plader med fyld mellem. Ca. 10mm tykke.

Er dine garderober bygget med regler 45x90 i mellemvæggene?

Eller måske i muret tegl?

;)
Hehe, nej. Men mellemvægge og bagstykker (de som ikke går hele vejen til loftet...) er massive og ret tykke, svært at måle, da det er indeni, men anslået 5cm eller mere.

Forstod at dette var et dumt spørgsmål, men det kan det være værd :)

Ingen dumt spørgsmål overhovedet! Bare fortsæt!

Lyder godt det, tak! Og godt nytår til jer!

Havde lignende garderober som dig, og disse var bygget som krilleman beskrev, 2xmasonitskiva med "bikube" imellem.

I havde ret begge to, masonit med "fluff" imellem :)

Det var dog den mest stabile "fluff" jeg har set, det føltes og lød helt massivt, før jeg satte saven i sagerne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.