Er i gang med en lille justering og udbygning af ca. 200m2 på vores hus.
Blandt andet har vi bygget carporten ind og dermed flyttet udgangen ud, så vi har fået en større entréhal som byder velkommen med en stor dør + dobbelte sidevinduer. Ved siden af disse sidevinduer er der ca. 1,2m bredt og 2,2m højt på hver side, som skal indramme den kommende storslåede
entré...
Min kone har fået sit ord ind, og da vi har dør + sidevinduer i TEAK, vil hun have teak rundt om døren for at markere entréen lysere (resten af huset er dækket af hvid mexitegl / stående hvid panel).
Mit spørgsmål er følgende:
Finder ikke mange steder, hvor man kan læse om, at nogen har anvendt TEAK som facadepanel, det er mest ceder (og måske primært rød ceder(?)
Hvordan forholder sig farveskift mellem teak kontra ceder (lægger man mærke til nogen større forskel?)
Nogen som har nogen erfaring?!?
Ved at teak'en er dyr, men kan en farveforskel mellem ceder & teak være stor, så måske føles det mere motiveret?!?
Taknemmelig for svar // Calle
Blandt andet har vi bygget carporten ind og dermed flyttet udgangen ud, så vi har fået en større entréhal som byder velkommen med en stor dør + dobbelte sidevinduer. Ved siden af disse sidevinduer er der ca. 1,2m bredt og 2,2m højt på hver side, som skal indramme den kommende storslåede
Min kone har fået sit ord ind, og da vi har dør + sidevinduer i TEAK, vil hun have teak rundt om døren for at markere entréen lysere (resten af huset er dækket af hvid mexitegl / stående hvid panel).
Mit spørgsmål er følgende:
Finder ikke mange steder, hvor man kan læse om, at nogen har anvendt TEAK som facadepanel, det er mest ceder (og måske primært rød ceder(?)
Hvordan forholder sig farveskift mellem teak kontra ceder (lægger man mærke til nogen større forskel?)
Nogen som har nogen erfaring?!?
Ved at teak'en er dyr, men kan en farveforskel mellem ceder & teak være stor, så måske føles det mere motiveret?!?
Taknemmelig for svar // Calle
Jeg vil påstå, at der er stor forskel i farve mellem teak og ceder. Det billigste er jo at male eller lasere andet træ i teakfarve. At købe teak i dag er ikke let, da der er importforbud inden for EU. Du må finde nogen, der stadig har det på lager. Hvad prisen ligger på i dag ved jeg ikke, men sandsynligvis over 40000 kr/kbm + moms.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
isolera inifrån. Börjat sätta glespanel runtomkring för luftspalt
Isolering -
Panel runt dörr och fönster
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Sätta lockpanel runt fönster och dörr
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Täta runt dörr i liv med fjällpanel
Fönster & Dörrar -
Vill ha smal panel till ett runt hörn och en pelare i vårt hus. Inte aukustikpanel!
Inredning