Hej!
Jeg har et udhus, der skal bygges om til gæstehus. Ydervæggene består af træregelstolpe med OSB og vægplade udvendigt. Kan man isolere stolpen og sætte dampspærre, OSB og gips indvendigt, eller bliver det for tæt med OSB på ydersiden trods dampspærren på den varme side af væggen? Er der nogen, der har praktisk erfaring med OSB som vindbeskyttelse og kan dele deres erfaringer?
Jeg har et udhus, der skal bygges om til gæstehus. Ydervæggene består af træregelstolpe med OSB og vægplade udvendigt. Kan man isolere stolpen og sætte dampspærre, OSB og gips indvendigt, eller bliver det for tæt med OSB på ydersiden trods dampspærren på den varme side af væggen? Er der nogen, der har praktisk erfaring med OSB som vindbeskyttelse og kan dele deres erfaringer?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 221 indlæg
Det skulle nok ikke være noget problem. Er du bekymret for, at fugt ikke kommer ud, og gæstehuset desuden ikke altid er opvarmet, kan du jo sætte en dampbremse i stedet for spærre på indersiden.M menhir sagde:Hej!
Jeg har et udhus, som skal bygges om til gæstehus. Ydervæggene består af træregelkonstruktion med OSB og vægplade udvendigt. Fungerer det at isolere konstruktionen og sætte dampspærre, osb og gips indvendigt, eller bliver det for tæt med osb på ydersiden trods dampspærren på den varme side af væggen? Er der nogen, der har praktisk erfaring med osb som vindsikring og kan dele deres erfaringer?
Men OSB er ikke fugttæt, så uanset bør det fungere godt.
Tak for dit svar. Det lyder jo som om, det kan fungere.klaskarlsson sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Fästa blandare för dusch, 13 mm gips och 10 mm osb.
Badrum -
Osb + gips eller kun krydsfiner
Byggematerialer & Byggeteknologi -
OSB mod råspont på skunkvæg - okay eller ej?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hur klamma kabel på gips+osb
Utbyggnad och tillbyggnad -
OSB og gips i garage
Byggematerialer & Byggeteknologi