Hej,
Jeg har renoveret et hus, hvor jeg har fjernet gamle gipsskiver og sat OSB-plader og nye gipsskiver op.
På visse vægge har jeg kun monteret ekstra gipsskiver direkte på de eksisterende gipsvægge.

Nu skal jeg i gang med garagen, hvor vi vil kunne sætte hylder og lignende op på væggene, men der sidder kun gipsskiver i dag.

Er der noget særligt, man skal tænke på, når man bygger om i en garage (f.eks. fugt, brandsikring eller lignende), eller kan man sætte OSB og gipsskiver op som normalt?

Og er det fint at montere OSB direkte på den eksisterende gipsskive, og derefter en ny gipsskive ovenpå, for at slippe for at rive den gamle ned?

Tak på forhånd

E evoline sagde:
Er der noget særligt at tænke på, når man bygger om i en garage (f.eks. fugt, brandsikring eller lignende), eller kan man sætte OSB og gipsplader som vanligt?
har man betonggolv så bør man have mindst 6-7 mm sprække mellem gulvet og pladerne så de ikke kan suge op fugt

Elfa bærelist i reglarne kommer man langt med. Bare at hænge på skinnerne og hylderne så.

T tergo sagde:
har man betonggulv så bør man have mindst 6-7 mm sprække mellem gulvet og pladerne så de ikke kan suge fugt
Tak, skal huske det.

Elfa måske det ikke bliver.

Tænkte OSB for at lydisolere lidt fra garagen til huset.

Det er bare at lægge lag på lag. Jo flere lag, desto bedre lydisolering og brandsikring. Det er bare at anskaffe lange gips- resp træskruer.

• Synes
Isakare
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.