Ophængning af netværksskabe på væggen i billedet. Skabet er 55 x 58 x 45 cm (BxHxD) og vejer ca. 16 kg, vil nok have ting i det for 10 kg mere, mistænker jeg. Spørgsmålet er nu, hvordan jeg får fastgjort denne genstand.
Væggen er enkel gips. I hjørnet er der en regel, men til højre ved dørkarmen sidder netop karmen over reglen der, så vidt jeg kan mærke. Skabet i sig selv har fire huller, et i hvert hjørne på bagsiden, men hullerne sidder et stykke inde, så jeg tror ikke, jeg kan skrue ind i reglen i hjørnet. Så... hvordan få det fastgjort ordentligt? Mollypløkker? Ankre? Andet? Jeg har overvejet at male og sætte en krydsfinerplade der, men det er uklart, hvordan jeg skal få det fastgjort, og om det virkelig giver et bedre resultat. Kabelkanalerne, der kan ses i hjørnet, vil sandsynligvis blive fjernet.
Tips modtages med tak.
Væggen er enkel gips. I hjørnet er der en regel, men til højre ved dørkarmen sidder netop karmen over reglen der, så vidt jeg kan mærke. Skabet i sig selv har fire huller, et i hvert hjørne på bagsiden, men hullerne sidder et stykke inde, så jeg tror ikke, jeg kan skrue ind i reglen i hjørnet. Så... hvordan få det fastgjort ordentligt? Mollypløkker? Ankre? Andet? Jeg har overvejet at male og sætte en krydsfinerplade der, men det er uklart, hvordan jeg skal få det fastgjort, og om det virkelig giver et bedre resultat. Kabelkanalerne, der kan ses i hjørnet, vil sandsynligvis blive fjernet.
Tips modtages med tak.
Medlem
· västra götaland
· 207 indlæg
Du kan jo åbne op et hul på fx 30x30cm hvor du har tænkt at have skabet og fælde et par krydsfinerstykker eller noget andet ind. Så sætter du den udskårne del tilbage. Ellers virker det sikkert med Molly.B Botdog sagde:Ophængning af netværksskab på væggen i billedet. Skabet er 55 x 58 x 45 cm (BxHxD) og vejer ca. 16 kg, vil nok have ting i det til 10 kg mere mistænker jeg. Spørgsmålet er nu, hvordan jeg får dette skrummel fast.
Væggen er enkelt gips. I hjørnet er der en regel, men til højre ved dørkarmen sidder netop karmen over reglen der, så vidt jeg kan mærke. Skabet i sig selv har fire huller, et i hvert hjørne bagpå men hullerne sidder et stykke inde, så tror ikke jeg kan ramme reglen i hjørnet. Så... hvordan få fast ordentligt? Mollypløk? Anker? Andet? Har overvejet at male og sætte en plade krydsfiner, men uklart hvordan jeg skal få DEN fast, og om det virkelig giver bedre resultat. Kabelkanaler som synes i hjørnet vil for øvrigt nok komme væk.
Tips modtages taknemmeligt
Ikke en dum idé! Men hvis du alligevel har fiberudtag og medieomformer nede ved gulvet, hvorfor så ikke bygge hele vejen ned i stedet? Så kan alt udstyr dækkes. Og er det fx i kælderen, så kan du jo også gøre som foreslået ovenfor ved at fælde en regel ind i væggen. Eller sætte et helt rack/skab.S Simsonsson sagde:
Jo, fremragende idé at bygge hele vejen ned - havde gerne sat et åbent rack her i hjørnet. Desværre er dette i grovkøkkenet, hvor vi render rundt meget, det er allerede lidt trangt og lykkedes ikke finde et rack eller skab med de rigtige dimensioner for at sige det sådan stille på gulvet og skubbe mod væggenJ Jocke Best sagde:
Jeg skal overveje og kigge på en plade mod væg og så skab på... eventuelt måske skære ud som foreslået og sætte en regel eller lignende... må spekulere lidt mere!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 934 indlæg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15,934 indlæg
Lidt afhængigt af hvor meget arbejde man ønsker at lægge i det. Forslaget med at save en del væk og få noget at fastgøre bagpå er en god løsning, men det kræver en del arbejde.
Jeg ville nok have sat skabet Essve Duckfoot. Fire af dem, så vil det ikke falde ned.
Jeg ville nok have sat skabet Essve Duckfoot. Fire af dem, så vil det ikke falde ned.
Hmm, det var noget nyt - må tjekke dem ud, tak!Fairlane sagde:
Klik her for at svare