Jeg skal bygge en opbevaringsplads til brænde i væggen ved siden af vores pejseovn. Mit mål er noget lignende dette:
Spørgsmålet er, hvad denne skal bygges af? Jeg har erfaring med at arbejde med gips og har fundet "Hårdpuds" hos Norgips, men spørgsmålet er, om det vil holde i længden? Jeg tænker at bruge gips og sætte metal hjørnebeskyttere. Tror I, det vil gå, eller må jeg bygge det af letbeton eller lignende?
Overvejelse, hvor meget fyrer I, skal det fyldes på løbende, etc.
Mit spørgsmål er måske dumt men havde samme tanker om lignende, men kom på det skøre for os at bære træ ind i kurv og så stable på ny.
Overvejelse, hvor meget fyrer I, skal det fyldes på løbende, etc.
Mit spørgsmål er måske dumt, men havde samme tanker om lignende, men fandt det underligt for os at bære brænde ind i en kurv og derefter stable det igen.
Du har ret Anders. For os er det nu mere en indretningsidé end noget andet. Vi synes, det ser pænt ud at have det ved siden af kassetten, og vi vil have plads til den mellem kassetten og ydervæggen.
Jeg tror nu til hverdag, at vi vil tage brænde ind i en kurv og fyre med det.
Men med den tanke skal opbevaringen jo ikke klare så meget, så måske ville det gå, hvis man laver den i hårdgips alligevel
Forslag, kør med mælket glas (måske lidt tykkere lamineret) som limes på siderne.
Let at tørre af, hvis de bliver beskidte og næsten usynlige inde i hullet.
Hvis det kun er den dekorative funktion, du efterspørger, kan du overveje at lave et "falsk" brændelager, eller bare lave en del, måske den nedre del på den måde.
Sæt et basisskab af typen 40cm ind til opbevaring af tændpuder, tændstikker og lignende.
Lad skabet stå nogle cm indsat og mal døren sort.
Sav brændestykker i forskellige 5-7 cm længder og lim dem på døren, så det ser ud som stablet brænde.
Hvis du vil have brænde til at fyre med, kan du arrangere plads ovenpå skabet, det gør skabet endnu mere usynligt.
Mekanisk modstand er én ting, modstand mod snavs er en anden. Jeg lavede en sådan niche (jeg har kun en visualisering) som dekoration, men jeg forsikrer dig, at om vinteren, når der ikke er træ, vil du altid bruge det, du har ved hånden. Så den dekorative funktion er fiktion, eller vil det bare være en blæk lavet af tynde skiver træ. For at opfylde denne funktion bedst ville jeg bruge cementplader, der er hårde og nemme at rengøre, f.eks. Cembrit
Mekanisk modstand er én ting, modstand mod snavs er en anden. Jeg lavede en sådan niche (jeg har kun en visualisering) som dekoration, men jeg forsikrer dig om, at om vinteren, når der ikke er træ, vil du altid bruge det, du har ved hånden. Så den dekorative funktion er fiktion, eller det vil bare være en blæk lavet af tynde skiver af træ. For at opfylde denne funktion bedst, ville jeg bruge cementplader, der er hårde og nemme at rengøre, f.eks. Cembrit
[billede]
Hej. Det lyder interessant med Cembrit. Så vidt jeg kan finde ud af, er det en plade, der minder om gipsplade? Hvis det er tilfældet, ville jeg meget hellere bruge det. Jeg ville foretrække at kunne konstruere rammen i træ.
Hvis det er muligt, kunne du linke til det, du tænker ville fungere?
Tak!