Har ikke adgang til lejligheden på nogen dag, så kan ikke tage nogen billeder, fik tegnet plantegningen i stedet og hvordan væggen ser ud. (http://data.fuskbugg.se/skogsturken/Omslutande-List.jpg)
Det er altså en væg, der ikke går mellem to vægge, men den går bare ud et stykke. Den ydre kant, som findes, er grim, og selve væggen er gammel og ujævn. Man ser derfor det ret tydeligt, da der sidder køkkenskabe på den væg, og jeg vil nu skjule denne grimme kant ved at sætte en liste der.
Det jeg søger er en omsluttende liste, der ser ud som et "U", tanken er, at denne skal sættes på kanten af væggen, så den skjuler ujævnhederne og det grimme. Findes dette? Har spurgt rundt men ikke fundet særligt meget. Den sidste udvej er jo at lave noget eget ved hjælp af 1 bred og to smallere lister, men det er ikke helt lige så pænt.
Tips?
Det er altså en væg, der ikke går mellem to vægge, men den går bare ud et stykke. Den ydre kant, som findes, er grim, og selve væggen er gammel og ujævn. Man ser derfor det ret tydeligt, da der sidder køkkenskabe på den væg, og jeg vil nu skjule denne grimme kant ved at sætte en liste der.
Det jeg søger er en omsluttende liste, der ser ud som et "U", tanken er, at denne skal sættes på kanten af væggen, så den skjuler ujævnhederne og det grimme. Findes dette? Har spurgt rundt men ikke fundet særligt meget. Den sidste udvej er jo at lave noget eget ved hjælp af 1 bred og to smallere lister, men det er ikke helt lige så pænt.
Tips?
Jeg har netop kigget på lister og andet til mit gillestugsbygge. Ikke omsluttende lister dog, men jeg har da i det mindste ikke set til sådanne, når jeg har kigget på andet. Kan du ikke sætte en skive/list/brædde på vægendens i passende bredde og så almindelige karme på siderne? Typ: |__|? Hvis du ikke vil have samlingerne, der bliver synlige, så kan du jo altid spartle over dem eller fylde med det, som mine kolleger kalder "Handymandens bedste ven", dvs. acrylfugemasse og male det hele bagefter? Hvis der findes omsluttende lister, tror jeg, det kan være svært at få fat i præcis de rigtige dimensioner til netop din vægstump.
/Jari
/Jari
Klik her for at svare