1,554 læst ·
5 svar
2k læst
5 svar
Nyt indvendigt loft: Hvordan gør man med regel?
Jeg vil sætte et nyt loft af typen "Premium Ceiling" fra Forestia. Det tidligere loft er af en ret almindelig stil, ser omtrent ud som "Regina" fra Moelven, men jeg har ingen egentlig viden om præcis hvilket loft det er. Det ser ud som om det er konstrueret af en slags spån/flis/sammenpresset træ.
Jeg tænker, at jeg sandsynligvis har brug for en ny loftsregel, og undrer mig lidt over, hvordan jeg skal gøre. Jeg har ret svært ved at finde guider til det.
Jeg ville sænke loftet så lidt som muligt. Jeg forstår, at hvis jeg bygger en træregel, så skal selve rammen fastgøres i væggenes reglar - men de nye reglar, hvordan fastgør jeg disse? Jeg tror ikke, det er let at finde de gamle træreglar.
Hvor små reglar kan jeg rimeligvis bruge? Jeg vil som sagt helst gøre den så lille som muligt, f.eks. noget i denne størrelse:
https://www.byggmax.se/kortregel-45...0OTEyNC4xLjAuMTcyNzU0OTEyNC4wLjAuMzgxMzcwNjY3
Jeg tænker, at jeg sandsynligvis har brug for en ny loftsregel, og undrer mig lidt over, hvordan jeg skal gøre. Jeg har ret svært ved at finde guider til det.
Jeg ville sænke loftet så lidt som muligt. Jeg forstår, at hvis jeg bygger en træregel, så skal selve rammen fastgøres i væggenes reglar - men de nye reglar, hvordan fastgør jeg disse? Jeg tror ikke, det er let at finde de gamle træreglar.
Hvor små reglar kan jeg rimeligvis bruge? Jeg vil som sagt helst gøre den så lille som muligt, f.eks. noget i denne størrelse:
https://www.byggmax.se/kortregel-45...0OTEyNC4xLjAuMTcyNzU0OTEyNC4wLjAuMzgxMzcwNjY3
Lidt ekstra baggrund om det: For at få et jævnt loft forsøgte vi tidligere først at spartle, slibe, tapetsere med fiberfilt, male. Jeg har efterfølgende læst om andre, der har forsøgt sig med samme metode, og resultaterne virker tvivlsomme forstår vi nu. Men det vi opdager nu, er at det vi tidligere mente var så jævnt som vandoverfladen på en helt vindstille dag, helt klart ikke er så jævnt som vi husker det. Jeg er bange for, at der måske er en vis risiko for, at det tidligere loft også bevæger sig.T Tjrex sagde:
Med alt dette som baggrund undrer jeg mig, hvor jævnt er "utrolig jævnt"? Og hvorfor blev du nødt til at spartle samlinger? Jeg forstår følsomheden for noget der stikker ud, men skulle loftet ikke skjule noget der "stikker ind"?
Hvilket loft satte du dit Premium Ceiling i? Hvilket materiale?
gles. Måske at sømhovedernes stak ned noget på visse steder eller at glesen var vriden og ikke lå helt an mod mellemloftet.F Fredrik Person sagde:Lidt ekstra baggrund på det: For at få et jævnt loft forsøgte vi tidligere at først spartle, slibe, tapetsere med fiberfilt, male. Jeg har bagefter læst om andre, der har forsøgt sig med samme metode, og resultaterne virker tvivlsomme forstår vi nu. Men, det vi bemærker nu er, at det vi tidligere syntes var jævnt som vandoverfladen på en helt vindstille dag, helt klart ikke er så jævnt som vi husker det. Jeg er bange for, at der måske er en vis risiko for, at det tidligere loft også bevæger sig.
Med alt dette som baggrund undrer jeg, hvor jævnt er "rusktigt jævnt"? Og hvorfor var du nødt til at spartle samlingerne? Jeg forstår følsomheden over noget, der stikker ud, men burde loftet ikke skjule noget der "stikker ind"?
Hvilket loft satte du dit Premium Ceiling i? Hvilket materiale?
Slutresultatet blev dog meget godt.
Tips, oplevede at rullen "gled", da vi malede, så sprøjtede loftet så i stedet.
Jeg troede du mente samlinger i underlaget, nu forstår jeg. Ja, det blev rigtig flot må jeg sigeT Tjrex sagde:
Jeg ved ikke om det rigtig svarer på mine spørgsmål dog, jeg føler stadigvæk, at jeg undrer mig lige så meget.
Vores nuværende tag har ujævnheder på et par millimeter her og der, som er svært at gøre noget ved nu. Jeg har svært ved at forestille mig, at det skulle være et problem?
Men det jeg stadigvæk er mest bange for, er om det nuværende tag er bærende nok til dette tag? De er lavet af lignende materiale.
Sandsynligvis ingen problemer. Jeg tror, at taget du har, snarere jævner ud.F Fredrik Person sagde:
Det som skete for mig nogle steder var, at pladerne ikke gik helt sammen. Der er skarpe kanter, og den mindste millimeter kan så ses.
Hvis taget der sidder der er af spån/mdf, så vil det holde, forudsat at det er korrekt fastgjort nu selvfølgelig.
Klik her for at svare