Hej hej!!!

Har lagt nyt gulv på 3 etager i huset.
Snedkerne har været nede til bjælkelaget, monteret nye regler på de gamle for at rette gulvet.

Limet og skruet efter kunstens regler.
Forfræset gulvspånplade samme ting der limet og skruet efter kunstens regler.

Aluplader monteret med korrekt afstand imellem.

Gulvet, som de siger, er også lagt med tilstrækkelig spalte mod vægge, tærskler osv.

Nu til problemet, gulvet flyder Lixom på en luftboble næsten overalt. Både langs lister og midt på gulvet.

Ved portaler, hvor det er mest tæt, knager og knirker gulvene, som har rejst sig ordentligt.

Kortfuger er begyndt at få store sprækker og er ikke tætte mange steder.

Store, store problemer med andre ord.

Nogen der har forslag til, hvad der er galt og løsninger.

Jeg mistænker, for lidt plads mod væggene og at gulvet ligger i spænd?

• Gulv i hus under renovering med synlige bjælker og ubehandlet træ. Væggene er nymalede, og vinduerne har persienner.
  • Et rum under renovering med synlige bjælker og isoleringsmateriale spredt ud mellem dem, samt en ubrugt golvplade i hjørnet.
  • Gulv under renovering med trælægter på isoleringsmateriale i et rum uden gulvbelægning. Der er spartlede vægge og et vindue i baggrunden.
  • Tomt rum under renovering med nyinstalleret gulv, skrålofter og et vindue, der giver udsigt til nabohuse.
  • Gulv med røde rør og aluminiumsplader installeret i et rum under renovering. Lyset strømmer gennem et vindue, og en åbning ses i væggen.
  • En person står på et nylagt trægulv med værktøj ved siden af, inklusiv en hammer og vaterpas, i et rum under renovering.
  • Nyt installeret trægulv i et rum med hvidmalede vægge og et åbent vindue. Værktøj ses på vindueskarmen, og en gummikølle ligger på gulvet.
  • Synes
Tommy Kokkarinen
  • Laddar…
A
Pladerne ser ud til at ligge for tæt. Men forklarer næppe alt det, du beskriver.

Tag gulvlisterne af og se, om gulvet trykker på væggen.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Den ofrivillige klåparen sagde:
Pladerne ser ud til at ligge for tæt. Men forklarer næppe alt det du beskriver.
Pladerne blev flyttet efter billedet, da jeg påpegede for tømrerne, at de lå for tæt. Så det er ikke problemet :)

• Synes
Roger Fundin og 1 anden
  • Laddar…
Pladerne ser ud til at ligge for tæt. Men forklarer næppe alt det, du beskriver.

Pil gulvlisterne af og se, om gulvet trykker mod væggen.
Ja, det starter vi med i morgen og fjerner en sokkel eller to, det værste er, at alle soklerne er indmalede, og hvis der ligger spænd, så bliver maleren gal, da vi skal omtapetsere samt male alle vægge, hvor vi fjerner gulvlisterne.

Er det ikke bare underlagsfoamen der svigter?

• Synes
Lintto1 og 10 andre
  • Laddar…
A
Hvad er der for et gulv?

Ved selvfølgelig ikke om du er stærk som hulken, men på videoen flekser det ukristeligt meget. Det synes jeg understøtter teorien om, at gulvet ligger i spænd og har knækket opad.

Ja, jeg er stærkere end de fleste...
Underlagsfoamen, Kährs tuplex, ser ud til at være 3 mm tyk. Så er det vel ikke så underligt, at gulvet flexer op til et par mm ved punktlast?

• Synes
Lintto1 og 2 andre
  • Laddar…
Tjekkede I, om underlaget var helt lige, inden I lagde gulvet?

Hvor længe akklimatiserede I pakkerne med gulv?

1mm "svulme plads" per meter gulv fik jeg at vide, da jeg lagde gulvene i huset.

For at få det til at fungere i lange/brede rum blev trikset at skære gipsen, så gulvet kan svulme ind under gipsen og ikke kun listens tykkelse.

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
Hvad er der for gulv?

Ved selvfølgelig ikke om du er stærk som hulken men på videoen flexer det ukristeligt meget. Det synes jeg understøtter teorien om at gulvet ligger i spænd og har knækket opad.
https://www.byggmax.se/parkettgolv-ask-3-stav-stockholm-white-14-mm-barlinek

Er dette gulvet, nej er ikke meget tryk for at det skal flexe så meget, Ville sige omkring 5kg tryk.

R Robert-san01 sagde:
Kontrollerede I, om underlaget var helt lige, før I lagde gulvet?

Hvor længe akklimatiserede I pakkerne med gulv?

1mm "svulm plads" per meter gulv fik jeg at vide, da jeg lagde gulvene i huset.

For at få det til at passe i lange/brede rum, var tricket at skære i gipsen, så gulvet kan svulme ind under gipsen og ikke kun listens tykkelse.
Ja, vi kontrollerede underlaget, og det er meget lige. Gulvet fik ligge ca. 2 uger indendørs, inden det blev lagt.

Jeg mistænker, at det har svulmet og ligger i spænd. Hvis det er, hvad der er sket, kommer det til at blive en ekstremt kedelig og dyr historie ser det ud til.

• Haha
  • Synes
Ladan_1 og 1 anden
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Ja, vi tjekkede underlaget, og det er lige. Meget lige. Gulvet fik lov at ligge ca. 2 uger indendørs, inden det blev lagt.

Jeg mistænker, at det har svulmet og ligger i spænding. Hvis det er, hvad der er sket, vil det blive en ekstremt kedelig og dyr historie, ser det ud til
Trist hvis det er sådan. 😢

• Synes
Roger Fundin
  • Laddar…
A
useless useless sagde:
Ja, jeg er stærkere end de fleste...
Underlagsfoamen, Kährs tuplex, ser ud til at være 3 mm tyk. Så er det vel ikke så mærkeligt, at gulvet fjedrer op til et par mm ved punktbelastning?
Jeg henviste til trådstarteren, da jeg blandede hulken ind, det var på ingen måde ment som at undergrave din teori om foamen.

Senest redigeret af en moderator:
Jeg refererede til trådskaberen, da jeg blandede Hulk ind, det var på ingen måde ment til at underminere din teori om foamen.
Formen kan vi nok slippe, da gulvet har rejst sig, samt at kortsamlingerne er skredet fra hinanden efter det, at gulvet blev lagt.

• Synes
Sebbe89
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Ja, vi kiggede på underlaget, og det er lige. Meget lige. Gulvet lå indendørs i ca. 2 uger, før det blev lagt.

Jeg mistænker, at det har svulmet og ligger i spænd. Hvis det er, hvad der er sket, ser det ud til at blive en ekstremt kedelig og dyr historie.
Bare løsne på gulvsoklerne og skære gulvet, hvis det er for tæt, med for eksempel et multiværktøj.

• Synes
Familjen Sjökvist og 3 andre
  • Laddar…
P Peter Petterson sagde:
Ja det börjar vi med i morgen og fjerne en sokkel eller to, det værste er at alle sokler er malet, og skulle det ligge i spænd, så vil maleren blive gal, da vi skal betale for omtapetsering samt maling af alle vægge, hvor vi fjerner fodlisterna
Jereshus? Er det jer, der bestemmer?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.