68,349 læst ·
259 svar
68k læst
259 svar
Nylagt gulv svajer på 3 plan og i alle rum
Hej hej!!!
Har lagt nyt gulv på 3 etager i huset.
Snedkerne har været nede til bjælkelaget, monteret nye regler på de gamle for at rette gulvet.
Limet og skruet efter kunstens regler.
Forfræset gulvspånplade samme ting der limet og skruet efter kunstens regler.
Aluplader monteret med korrekt afstand imellem.
Gulvet, som de siger, er også lagt med tilstrækkelig spalte mod vægge, tærskler osv.
Nu til problemet, gulvet flyder Lixom på en luftboble næsten overalt. Både langs lister og midt på gulvet.
Ved portaler, hvor det er mest tæt, knager og knirker gulvene, som har rejst sig ordentligt.
Kortfuger er begyndt at få store sprækker og er ikke tætte mange steder.
Store, store problemer med andre ord.
Nogen der har forslag til, hvad der er galt og løsninger.
Jeg mistænker, for lidt plads mod væggene og at gulvet ligger i spænd?
Har lagt nyt gulv på 3 etager i huset.
Snedkerne har været nede til bjælkelaget, monteret nye regler på de gamle for at rette gulvet.
Limet og skruet efter kunstens regler.
Forfræset gulvspånplade samme ting der limet og skruet efter kunstens regler.
Aluplader monteret med korrekt afstand imellem.
Gulvet, som de siger, er også lagt med tilstrækkelig spalte mod vægge, tærskler osv.
Nu til problemet, gulvet flyder Lixom på en luftboble næsten overalt. Både langs lister og midt på gulvet.
Ved portaler, hvor det er mest tæt, knager og knirker gulvene, som har rejst sig ordentligt.
Kortfuger er begyndt at få store sprækker og er ikke tætte mange steder.
Store, store problemer med andre ord.
Nogen der har forslag til, hvad der er galt og løsninger.
Jeg mistænker, for lidt plads mod væggene og at gulvet ligger i spænd?
Ja, det starter vi med i morgen og fjerner en sokkel eller to, det værste er, at alle soklerne er indmalede, og hvis der ligger spænd, så bliver maleren gal, da vi skal omtapetsere samt male alle vægge, hvor vi fjerner gulvlisterne.Den ofrivillige klåparen sagde:
Selvbygger
· Stockholm
· 10 106 indlæg
Tjekkede I, om underlaget var helt lige, inden I lagde gulvet?
Hvor længe akklimatiserede I pakkerne med gulv?
1mm "svulme plads" per meter gulv fik jeg at vide, da jeg lagde gulvene i huset.
For at få det til at fungere i lange/brede rum blev trikset at skære gipsen, så gulvet kan svulme ind under gipsen og ikke kun listens tykkelse.
1mm "svulme plads" per meter gulv fik jeg at vide, da jeg lagde gulvene i huset.
For at få det til at fungere i lange/brede rum blev trikset at skære gipsen, så gulvet kan svulme ind under gipsen og ikke kun listens tykkelse.
https://www.byggmax.se/parkettgolv-ask-3-stav-stockholm-white-14-mm-barlinekDen ofrivillige klåparen sagde:
Er dette gulvet, nej er ikke meget tryk for at det skal flexe så meget, Ville sige omkring 5kg tryk.
Ja, vi kontrollerede underlaget, og det er meget lige. Gulvet fik ligge ca. 2 uger indendørs, inden det blev lagt.R Robert-san01 sagde:Kontrollerede I, om underlaget var helt lige, før I lagde gulvet?
1mm "svulm plads" per meter gulv fik jeg at vide, da jeg lagde gulvene i huset.
For at få det til at passe i lange/brede rum, var tricket at skære i gipsen, så gulvet kan svulme ind under gipsen og ikke kun listens tykkelse.
Jeg mistænker, at det har svulmet og ligger i spænd. Hvis det er, hvad der er sket, kommer det til at blive en ekstremt kedelig og dyr historie ser det ud til.
Selvbygger
· Stockholm
· 10 106 indlæg
Trist hvis det er sådan. 😢P Peter Petterson sagde:
Jeg henviste til trådstarteren, da jeg blandede hulken ind, det var på ingen måde ment som at undergrave din teori om foamen.useless sagde:
Senest redigeret af en moderator:
Bare løsne på gulvsoklerne og skære gulvet, hvis det er for tæt, med for eksempel et multiværktøj.P Peter Petterson sagde:
Jereshus? Er det jer, der bestemmer?P Peter Petterson sagde: