Hej skulle have brug for nogle tips.
Vi har bygget et nyt tag til en mindre bjælkehytte. Taget blev højere og fik en anden hældning, tænkte nu at oprette den sidste del af de gamle indervægge. Men hvordan plejer man at gøre mod taget? På spærene skal der være spredt panel på og derefter gips, tænkte jeg. Her er to billeder af, hvordan det ser ud nu.

IMG_3575.JPGIMG_3576.JPG

Skal man bygge toplægter i samme hældning som spær og fastgøre dem mod spær, eller skal de fastgøres mod spredt panel?
Eller blot lade de stående lægter gå et stykke op i taget og fastgøre dem i spærene?

Hvordan har du fastgjort vægbrædderne mod spærbenene? Med sømplade?
Derefter skal du først vide, hvor meget isolering du skal have. Bare tykkelsen af spæret minus luftspalte?
Du skal have hammerbånd på væggen. Dette ville jeg skrue fast i spærbenene og eventuelt indfælde i vægbrædderne, hvis det er stående hammerbånd.

Hej mener du hvordan jeg har fastgjort spær mod tømmerstammen? Jeg har ikke gjort noget ved indervæggen endnu.
Ja isolering bliver spærs tykkelse minus luftspalte. Det er jo tømmerstamme rundt om, dette er bare en opstolpet indervæg med mere isolering indenfor tømmerstammen, som nu ikke når helt op til det nye tag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.