IMAG0443.jpg

Hej!
Dette er altså mit første indlæg i dette forum! Sjovt!
Jeg elsker at renovere, og jeg er en meget rastløs sjæl. Jeg er hjemme og er på barsel, men min sambo arbejder derimod fuldtid, og er ikke lige så rastløs som jeg.
Jeg har altså lovet ham at holde ham udenfor dette lille projekt, som jeg begyndte på her om dagen.
Her sad der masonitplader i loftet, gipsplader på væggene og et smukt dybrødt tæppe på gulvet.

hvad dette hulrum skal blive til ved jeg ikke, (formentlig garderobe) men det jeg ved, er at jeg vil lade det være så luftigt som muligt, og jeg skal have klinker på gulvet, og bare pudse væggene, så fugt og andet godt ikke spærres inde på nogen måde.

I forbindelse med dette, opstod naturligvis straks spørgsmål, og jeg håber at nogen venlig sjæl gider hjælpe mig med at besvare nogle af dem.

Jeg tænker at prøve at pudse/sparkle væggene hernede og bare male væggene med en diffusionsåben maling. men jeg vil ikke have en masse forskellige synlige materialer og "lapper", men jeg ville ønske at jeg kunne få væggene til at slutte tæt, lige op mod trappen på alle led og kanter.
første dumme spørgsmål: Hvordan gør jeg, så det bliver sådan? bygger man en form for gipshistorie og så spartler over, eller hvordan gør man? håber I forstår hvad jeg mener, når I ser billedet herunder...

Væg med puds ved trappe, trætrin synlige. Skillevæg af lecablok mellem rum og lille hulrum under trappen. Spørgsmål om funktion.

og hvis man kigger nøje på billederne, er der en lille "hulrum" ind til venstre på billedet. det er som en lille afkrog under trappen på venstre side. Mellem "rummet" og hullet er der kun en skillevæg af lecablokke.
Mur af lecablokke under en trappe, med trægulv og synlige ledninger, i et rum under renovering.
Mit spørgsmål er også der. udfylder den nogen funktion, eller kunne jeg fjerne den og lave et gulv, under hele trappen, så det bliver let at rengøre og åbent??

Og vær søde, I dygtige renovatører her, dumforklar mig ikke, det er første gang jeg tager fat på et så stort projekt på egen hånd, og jeg er både arbejdsivrig og relativt handy, og jeg synes det føles perfekt at få øvet mig på et så meningsløst lille afkrog :)

For at tætne sprækkerne ville jeg fylde hulrummene med sammenkrøllet pudsnet eller stucanet og derefter pudse med gipspuds fra Knauf, enkelt og billigt.

Åh tak! Jeg overvejede at peta in leca i hålighererba, men det der lyder meget smartere!
Tak for hjælpen!

Hvad med at fylde hulrummene med fugeskum, skære det som stikker ud og en cm mere væk, derefter pudse med gipsmørtel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.