Vi er i gang med at bygge en mur, så jorden bag den bliver jævn. I dag hælder/hældte jorden ret meget. Når det er nul på den ene side, er det næsten 60 cm på den anden side i højdeforskel. Vi skal have et blomsterbed på 400 mm mellem muren og terrassen. Så der skal laves to mure med 400 mm mellemrum til jord og buske. Terrassen skal have skiferplader.

Vi har hyret et firma til at udføre arbejdet for os, men det føles slet ikke seriøst lavet. De siger, at det er fordi der ikke er nogen lige linjer, og at arbejdet ikke er færdigt endnu, men det føles ikke godt i maven, og jeg har ingen byggeteknisk erfaring. Hjælp os venligst, er dette ok men blot grimt? Eller bør de rive ned og starte forfra? Eller kan det fikses? ....?

• Mur under konstruktion med betonblokke, ujævn samling. Træstruktur over muren, omgivet af jord og sten. Mangler færdigbehandling.
  • En mur under konstruktion med ujævnt overflade og revner; synlig isolering; bygget i sten og beton. Skyggefuldt område.
  • En mur under konstruktion med synlig höjdskillnad och ojämna stenar, omgiven av gröna buskar och vegetation.
  • Mur af ujævne sten med betonblokke ovenpå, del af byggeprojekt. Vegetation og jord i bunden, ser ufuldstændigt og ujævnt ud.
  • Byggprojekt med mur under konstruktion, indikerer højdejustering; armeringsjern og grus synlige. Ufuldendt murværk ved en skrånende have.
  • Byggplads med halvfærdig mur, trillebør, og materialer på grus; projekt for at nivellere hældende jord.
  • Ujævn mur med synlige huller og revner, lavet af småsten og beton, med skygger kastet på overfladen.
  • Wow
kashieda og 1 anden
  • Laddar…

Bedste svar

Nu er jeg ingen murer, men har lige i weekenden bygget en grund til et drivhus med murblokke af denne type "leca-blokke" på skrånende ujævn grund. A og O for at det skal blive symmetrisk, lige og i vater er forarbejdet; hvis der er lavpunkter i den eksisterende mur som i dette tilfælde, må man bygge op med beton, så det linjerer *inden* murblokkene kommer på plads. Det er tydeligt, at det ikke er gjort.

Armeringen vertikalt virker i mine lægmandsøjne ret fornuftig, problemet er den horisontale armering med bistål, som næppe kan fungere med disse enorme fugeforskydninger og niveauforskelle her og der. Det ser ud til, at man på visse steder har forsøgt at skære murblokkene forholdsvis pænt, på andre steder ser det ikke klogt ud, og det bliver meget svært at få et fornuftigt slutresultat efter pudsning. Det er slet ikke meningen, at mørtlen skal bruges til at udfylde gigantiske sprækker, og det er oven i købet fuldstændig mislykket her.

Men som sagt, jeg har ikke større erfaring med denne type murværk, så det er godt, hvis et professionelt kommer ind og fortæller mere.

• Synes
mickeforsberg og 2 andre
  • Laddar…
S
De har nok ingen idé om, hvad de har gang i.

Stop arbejdet og betal intet. Går de ikke med til det, så må du tage en besiktningsman med derhen.

• Synes
ByggareBob1900
  • Laddar…
D
Ved ikke om du laver sjov, men har svært ved at se, hvordan de skal få styr på dette. Bed dem sende snedkerlærlingen med sin hjælper næste gang.

Nej, sådan skal det ikke se ud.

Jeg er ganske vist ingen murer, men har bygget en 40m støttemur derhjemme. Som skribenten ovenfor skriver, skal man ordne underlaget. Jeg har støbt en solid sål under alle mine mure, så bliver det meget nemmere at få niveauerne på plads.

• Synes
ByggareBob1900
  • Laddar…
Farstatjej90
Hvis du havde ringet til kommunens dagtilbud og tilbudt leg med blokke og mørtel, ville resultatet have set bedre ud end det her.

• Synes
  • Haha
mickeforsberg og 1 anden
  • Laddar…
Tak for svar. Vi klagede, de rev alt samme dag uden diskussion👍.

Virksomheden havde hyret personale fra et andet firma. Nu har de støbt sokkel og derefter vil alt blive gjort om af virksomhedens egne håndværkere.

• Synes
mickeforsberg og 4 andre
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.