Fixer i kælderen og i en åbning skal en fryser stå, hullet er i dag 50 cm dybt. Min tanke var at placere 4 lecablokke for at bygge ud og så pudse dem op ligesom de øvrige vægge. Det kan nok være godt at forankre disse i væggen. Min tanke var at sætte vinkler mellem blokkene. Mørtel mellem og sømplug i væg. Eller er der en anden bedre. Enkel måde
Så dybden skal være ca. 60 cm så. Mures der på blokke, skal de forankres, ellers falder de. Murer du 2 blokhøjder og så borer du lidt skråt nedad 10 - 15 cm med en bor ca. 6 - 7 mm, hvor blokkens overkant er, armeringsjern 6 mm er tilstrækkeligt, afskær jernet så det rækker ud til ca. 5 cm fra yderkant og bøj det, så det kommer til at ligge mellem 2 blokke og mures ind mellem dem. Du skal forankre på mindst 3 steder, gerne flere, så står det fast.
Følger du med?
Følger du med?
Et billede af åbningen gør underværker for rigtigt råd!F Fixarjon sagde:Fixer i kælderen og i en åbning skal der stå en fryser, hullet er i dag 50 cm dybt. Min tanke var at stille 4 stk lecablokke for at bygge ud og så pudse ind som de øvrige vægge. Det kan nok være godt at forankre disse i væggen. Min tanke var at sætte vinkler mellem blokkene. Murbrulmellem og sømplug i væg. Eller findes der noget andet bedre. Enkelt måde
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Bygga in odling, murad sten, lecablock eller annat tips
Trädgård allmänt -
Mure et ekstra lag lecablokke op
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Mura lecablock på delvis ”ojämn” btgplatta
Grund & Markarbeten -
Kan man mura in en fristående kamin?
Värme allmänt -
Murad grill för trädgården eller lantstället. Enkel dubbelgrill av lecablock