Hej,
Vil gerne starte med at undskylde for de frygteligt dårlige fotos, svært at tage billeder med et halvdårligt mobilkamera lige efter man har båret en masse tungt....."klent virke" ??? :x
Jeg har en gammel kældertrappe med mur af betonhålsten, der er ingen antydning til armering. Siden længe har en del af muren sat sig og løsnet, denne del fjernede jeg i weekenden da jeg er bange for, at den skal vælte ned over nogen...har en dreng på 3 år som er præcis overalt hvor han ikke må være
Stykket som jeg har fjernet er ca. 2m bredt og 1m højt, dette skal erstattes. Nu er spørgsmålet hvordan man skal gå tilværks, skal jeg mure med armeringsjern eller skal jeg arme og støbe? Planen er at lægge en terrasse af byasten i tilslutning til trappen så jeg vil stampe overfladen ovenfor....derfor vil jeg gøre det på den rigtige måde så jeg ikke får nye sætningsskader.
Kan tilføje at det, på billedet, ser ud som om resten af muren også er sprækket men jeg har undersøgt og det er kun pudset. Jeg mistænker, at man har muret skævt dengang og så justeret med et ret tykt pudslag....op til 3cm.
Tips modtages gerne om hvordan jeg skal løse dette.
Tak på forhånd!
//Peter