For ganske præcist et år siden skiftede vi facade. Samtidig skiftede vi vinduesblik, facadeblik, vindskedeblik i forskellige omgange. Pladerne blev udskiftet i to omgange. Typisk almindelig plade med aluzink-lignende farve/belægning.
Allerede efter en måned begyndte de plader, som blev skiftet i første omgang, at se halvsjuskede ud. Det ligner, at de har været udsat for mekanisk slid. Det er ikke jævnt over det hele. Værst er det i samlinger og bøjninger.
De, som blev opsat anden omgang, ser betydeligt bedre ud.
Jeg er i gang med at diskutere med blikkenslageren, som ikke er særligt ivrig efter at løse problemet. Han hævder, at alle plader kommer fra den samme rulle.
Den eneste forskel, jeg kan komme i tanke om, er, at de plader, som ser sjuskede ud, er placeret under panel, der blev malet efter, at pladerne blev opsat. Afslutningen skete med Demidekk Ultimate. Der kom også savsmuld på pladerne, som jeg børstede af med en blød bilbørste/tørrede let af med frottéhåndklæde/mikrofiberklud. Det føles meget mærkeligt, at dette skulle påvirke.
Bor halvnært ved havet, men som sagt: de plader, der er mest udsat for vejr og vind, vindskedeblikkene, ser jo fine ud.
Godt nok ikke så mange penge, men jeg er ligeså irriteret og har selvfølgelig ikke lyst til at betale for det samme to gange. Male på løst underlag er jeg ikke specielt ivrig efter.
Nogen der har input/erfaring med lignende?
Allerede efter en måned begyndte de plader, som blev skiftet i første omgang, at se halvsjuskede ud. Det ligner, at de har været udsat for mekanisk slid. Det er ikke jævnt over det hele. Værst er det i samlinger og bøjninger.
De, som blev opsat anden omgang, ser betydeligt bedre ud.
Jeg er i gang med at diskutere med blikkenslageren, som ikke er særligt ivrig efter at løse problemet. Han hævder, at alle plader kommer fra den samme rulle.
Den eneste forskel, jeg kan komme i tanke om, er, at de plader, som ser sjuskede ud, er placeret under panel, der blev malet efter, at pladerne blev opsat. Afslutningen skete med Demidekk Ultimate. Der kom også savsmuld på pladerne, som jeg børstede af med en blød bilbørste/tørrede let af med frottéhåndklæde/mikrofiberklud. Det føles meget mærkeligt, at dette skulle påvirke.
Bor halvnært ved havet, men som sagt: de plader, der er mest udsat for vejr og vind, vindskedeblikkene, ser jo fine ud.
Godt nok ikke så mange penge, men jeg er ligeså irriteret og har selvfølgelig ikke lyst til at betale for det samme to gange. Male på løst underlag er jeg ikke specielt ivrig efter.
Nogen der har input/erfaring med lignende?
Medlem
· västragötaland
· 1 555 indlæg
Billede af pladen ville hjælpe.
Medlem
· västragötaland
· 1 555 indlæg
Er aluzink plade, der er kendt for at have netop dette problem og mange andre. Aluzink har ingen garanti på udseendet, men har kun garanti på at "materialet ikke perforeres af gennemrustning, som kan føre til lækage". Forhåbentlig tager blikkenslageren ansvaret og skifter det, men sandsynligvis vil alle plader, som du har i aluzink, blive sådan med tiden.
Tak Johan for feedbacken...selv om det ikke var så gode nyheder.
Ville være taknemmelig, hvis andre der har lignende problemer kunne lægge billeder op og angive hvor længe pladerne har siddet oppe. Kan være godt måned mod min plåtslagare som har fået den idé, at det er jeg som har fundet på noget.
Ville være taknemmelig, hvis andre der har lignende problemer kunne lægge billeder op og angive hvor længe pladerne har siddet oppe. Kan være godt måned mod min plåtslagare som har fået den idé, at det er jeg som har fundet på noget.
Men er det zink, der er overflademateriale, så er det ikke farvebestandigt på den måde!
Nyzinkede overflader er blanke men bliver gradvis mere matte, til sidst er de helt matte og derimellem forskellige "plettede" stadier.
Har pladen ikke noget yderligere overfladelag for at holde sig blank, så vil den blive mat.
Nyzinkede overflader er blanke men bliver gradvis mere matte, til sidst er de helt matte og derimellem forskellige "plettede" stadier.
Har pladen ikke noget yderligere overfladelag for at holde sig blank, så vil den blive mat.
Medlem
· västragötaland
· 1 555 indlæg
Du har denne tråd på forummet om aluzink:nameloser sagde:Tak Johan for feedbacken...selvom det ikke var så sjove nyheder.
Ville være taknemmelig hvis andre som har lignende problemer kunne lægge billeder op og angive hvor længe pladerne har siddet oppe. Kan være god ammunition mod min blikkenslager som har fået for sig at det er mig som har fundet på noget.
http://www.byggahus.se/forum/tak-vi...lat-eller-aluzink-fordelar-och-nackdelar.html
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Stenplattor, stort mellanrum och olika färg
Trädgård allmänt -
Färg som släpper på plåtdetaljer
Tak & Vind -
Etsande grundfärg/primer för förzinkad plåt
Färg, Måla & Tapetsera -
Missfärgade markstenplattor
Altan & Uteplats -
Underhållsfri fibercementplatta tappar färgen producent vill måla dem