4,603 læst ·
3 svar
5k læst
3 svar
Materialomkostninger for at færdiggøre et rejst råhus
I vanlig orden så rakte pengene ikke i den første glædeskalkyle vi lavede, så nu er det tid til at tale med banken om at få hævet loftet på kreditlivet.
At skatte udgifterne er jo ikke let og især ikke når man ikke har besluttet, hvor meget arbejde man skal lave selv, men nu undrer jeg mig over, om man kunne få nogle tips om de omtrentlige udgifter på nogle af posterne.
Frem til rejst hus har vi kontrol, det er alt efter det, der er lidt uklart.
Køkken og badeværelse har vi rimelig kontrol over selv, og det samme gælder jordvarme, materialer til indvendige vægge indgår i husleverancen, gulvvarme og gulve er ret lette at regne kvadratmeterpris på, maling og tapeter tænkte vi at tage hen ad vejen, men det jeg undrer mig over, er nogenlunde hvor meget man skal regne med for materialer til VVS og el.
Vi havde ikke tænkt os at købe alt materialet på Fredells
men har oprettet konto på Malmbergs og Ahlsells og håber, at det vil være muligt at købe materialet lidt billigere på den måde.
Jeg undrer mig kun over materialeomkostning og ikke arbejdsomkostning, da den kan variere så meget afhængigt af hvad man laver selv. Vi har ikke tænkt at købe luksusbrytere, men almindelige standardhvide grimme.
Hvis der er en anden stor post jeg har misset, må nogen gerne oplyse mig.
Tak på forhånd!
At skatte udgifterne er jo ikke let og især ikke når man ikke har besluttet, hvor meget arbejde man skal lave selv, men nu undrer jeg mig over, om man kunne få nogle tips om de omtrentlige udgifter på nogle af posterne.
Frem til rejst hus har vi kontrol, det er alt efter det, der er lidt uklart.
Køkken og badeværelse har vi rimelig kontrol over selv, og det samme gælder jordvarme, materialer til indvendige vægge indgår i husleverancen, gulvvarme og gulve er ret lette at regne kvadratmeterpris på, maling og tapeter tænkte vi at tage hen ad vejen, men det jeg undrer mig over, er nogenlunde hvor meget man skal regne med for materialer til VVS og el.
Vi havde ikke tænkt os at købe alt materialet på Fredells
Jeg undrer mig kun over materialeomkostning og ikke arbejdsomkostning, da den kan variere så meget afhængigt af hvad man laver selv. Vi har ikke tænkt at købe luksusbrytere, men almindelige standardhvide grimme.
Hvis der er en anden stor post jeg har misset, må nogen gerne oplyse mig.
Tak på forhånd!
Kåken skal blive på over 200 kvm!
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Rimlig materialkostnad för att byta dimmers
El -
Hjælp med rækkefølge til færdiggørelse samt konstruktionstips til hemseseng
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Vad är rimlig materialkostnad för badrum med våtmatta
Badrum -
Färdigställa entré efter byte av ytterdörr ersätta betongglas med panel