Hej, min sambo og jeg ejer et Rikshus bygget i 1952, vi er i gang med at renovere et rum i kælderen, hvor ca. 60 respektive 80 cm af begge ydervægge er under jorden, hvor vi nu kontrollerer fugten i væggene.

Spørgsmål 1 - Ved nogen mere præcist hvad dette er for et materiale, hulbeton, lecablok letbeton, andet?

Spørgsmål 2 - Jeg har lejet en fugtmåler hvor vedlagt aflæsningstabel fulgte med, hvilken række bør jeg tage udgangspunkt i eller ved nogen i forummet mere mellem hvilke værdier væggene bør ligge mellem, før man tager handling?

Tak på forhånd,

Med venlig hilsen,
Joel & Nathalie

• Væg af beton med synlige huller nær glasblokke i en kælder. Struktur undersøges for fugt i forbindelse med renovering af et 1952 Rikshus.
  • Hul i væg, viser strukturen af byggematerialet, spørgsmål om det er hulbeton, lecablok eller letbeton.
  • Væg med eksponeret letbeton eller lecablok ved et kældervindue, viser renoveringsprojektets materialeundersøgelse.
  • Rå källarvæg med synlige blokke og en rørføring, viser mulig fuktskade og byggeelementer, del af renoveringsprojekt i 1952 Rikshus.
  • Rummet i en källare med sprucken, omålad betongvägg och liten rektangulär fönsteröppning, rör synligt på väggen.
  • Kælderrum under renovering med grønne vægge, et lille glasblokvindue og ujævnt betongulv; værktøj og handsker ligger på gulvet.
  • Gann Uni 1 fuktindikator tabell for måling af materialfugtighed: lettbetong, lecablokk, betong. Viser værdier fra meget tør til våd.
Helt almindelige betonhulsten i væggen.

Mange tak for det hurtige svar, kan vi da helt gå på række C, når vi aflæser fugtmåleren?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.