Hej,
Har fået en vandskade i vaskerummet i et halv kælderhus, en utæt vv-beholder var synderen. Forsikringsselskabet er involveret, og jeg er begyndt at rive ned. Nu, når jeg har åbnet op, synes jeg, at de stående stolper ser meget mærkeligt forankrede ud. De sidder ligesom på vinkler ned mod pladen. Er der nogen, der har set dette tidligere?
Jeg ved, at der var en vandskade i 90'erne, da man installerede nivellgulv. Kan man da have kappet stolperne og lavet en speciel løsning?

• Billede af en vaskekælder med opbrudt gulv og synlige varmeledninger. Træregler sidder på vinkler, og væggene er delvist fjernet for renovering.
  • Træramme med lodrette reglar på vinkeljern i et hus, mulig rest fra tidligere skader og renovering. Væg, gulv og udsat elstik ses.
  • Wow
densomkanvet
  • Laddar…
A
Farsan87 Farsan87 sagde:
Hej,
Har fået en vandskade i bryggers i et skrånende hus, en utætnede vv-beholder var årsagen. Forsikringsselskabet er indblandet, og jeg er begyndt at rive ned. Nu når jeg har åbnet op, synes jeg, at de lodrette regler ser meget mærkeligt fastgjort ud. De sidder ligesom på vinkeljern ned mod pladen. Er der nogen, der har set dette før?
Jeg ved, at man havde en vandskade i 90'erne, da man lod installere nivellergulve. Kan man da have skåret reglerne og lavet en speciel løsning?
Det ser ikke stabilt ud, man skal have en sylt, om nødvendigt kan man understøtte sylen med passende materiale. Som jeg ser det, skal dette udbedres, det ser allerede ud som om jernvinklerne har taget skade…

Ved den tidligere vandskade er reglerne blevet angrebet og kappet af, også vægmaterialet havde fået tæv og blev kapret. Forstærkning og fastgørelse er udført med vinklerjern. Reglerne skal stå på fast underlag med eventuelt tjærepapir under, eller som sagt, en regel på gulvet med tjærepapir under hele vejen. Det, der er gjort, er lidt af een gnier-metode for ikke at udskifte reglerne hele vejen.

P
Farsan87 Farsan87 sagde:
Hej,
Har fået en fugtskade i bryggers i kælderrum, lækkende vv beholder som var årsagen. Forsikringsselskabet er involveret, og jeg er begyndt at rive ned. Nu hvor man har åbnet op, synes jeg, at de stående reglar ser meget mærkeligt forankrede ud. De sidder ligesom på vinkeljern ned mod pladen. Nogen der har set dette før?
Jeg ved, at der var en fugtskade i 90'erne, hvor man lod installere nivellergulv. Kan man da have kappet reglarne og lavet en speciel løsning?
Det ser ud som om reglarne tidligere har været sømmet i en syll
Et væghjørne med træreglar og en grundmur, rød markering viser tegn på tidligere fastgørelse med søm.

Mit gæt er, at de tidligere har fjernet alt træ i kontakt med bundpladen på grund af opstigende fugt.
Står pladen i grus/sand/ler eller er der nogen isolering eller anden kapillærbrydende konstruktion under?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.