Er for nylig flyttet til hus med min sambo som spiller trommer. I kælderens ene hjørne (længst væk fra soveværelserne som ligger i den anden ende af huset) er der et passende stort rum, som vi begge føler er perfekt trommerum.

Nu overvejer vi meget det her med lyddæmpning. Vi vil helst undgå at rive ned og lave om og oplever, at rummet er stort nok til at kunne miste gulvplads, hvis vi bygger på væggene "indefra" - men med hvad? Findes der nogen god løsning eller er vi helt overladt til at madrassere væggene eller arrangere "professionel lyddæmpning"?

Jeg har tænkt mig noget i stil med at sætte en ekstra indervæg op og i hulrummet som dannes mellem disse og eksisterende vægge stoppe ... ja, noget. Men jeg ved ingenting om det her og tager taknemmeligt imod tips og råd!

Düsseldorff
Hvis der er tilstrækkelig med plads, kan I bygge et "rum i rummet". Det kan give meget god lyddæmpning, hvis det er rigtigt lavet. Trommelyd har jo en evne til at trænge igennem det meste...

Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Hvis der er nok plads, kan I bygge et "rum i rummet". Det kan give meget god lydisolering, hvis det er gjort rigtigt. Trommelyd har jo en evne til at trænge igennem det meste...
Efter lidt ekstra måling føles det som om, det burde kunne lade sig gøre! Rummet ligger i et hjørne af huset, skal inderrummet have fire vægge, eller "rækker" det med to, hvis man lader de andre to være husets ydervægge?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.