Hej!
skal lave en skillevæg for at opdele et rum. Har aldrig gjort det før. Vil gerne have det nogenlunde lydisoleret (det ene rum skal blive vores soveværelse, det andet børneværelse). Tænker trælægter 45x95 med dobbeltgips og glasuld.
Når man læser forskellige byggevejledninger, foreslås det som regel at have tætremse eller gummimåtte mellem bundstykke, hammerbræt og væglægter og gulv, loft henholdsvis væg, for at optimere lyddæmpning. Jeg har dog svært ved at finde et produkt i byggemarkeder, der kan passe? Kunne dette være noget? https://www.bauhaus.se/grundpapp-tecca-remsa-yep-2500-syll-fotplat-25cmx10m
eller har du andre tips? Bemærk, at det skal være tilgængeligt i handlen, har ikke tid til at bestille...
tak på forhånd!
skal lave en skillevæg for at opdele et rum. Har aldrig gjort det før. Vil gerne have det nogenlunde lydisoleret (det ene rum skal blive vores soveværelse, det andet børneværelse). Tænker trælægter 45x95 med dobbeltgips og glasuld.
Når man læser forskellige byggevejledninger, foreslås det som regel at have tætremse eller gummimåtte mellem bundstykke, hammerbræt og væglægter og gulv, loft henholdsvis væg, for at optimere lyddæmpning. Jeg har dog svært ved at finde et produkt i byggemarkeder, der kan passe? Kunne dette være noget? https://www.bauhaus.se/grundpapp-tecca-remsa-yep-2500-syll-fotplat-25cmx10m
eller har du andre tips? Bemærk, at det skal være tilgængeligt i handlen, har ikke tid til at bestille...
tak på forhånd!
Eller måske klippe til sådan her? https://www.biltema.se/bil---mc/bil...ggspackningar/gummiduk-250-x-300mm-2000017978
Bedste svar
Du kan tage en almindelig tape gummiliste under, hvis du bruger træregel. Eller bare klemme almindelige silikone lister.E elikaufman sagde:Hej!
Jeg skal sætte en skillevæg op for at dele et rum. Har aldrig gjort det før. Vil gerne have en nogenlunde lydisolering (det ene rum skal blive vores soveværelse, det andet børneværelse). Jeg tænkte på træregler 45x95 med dobbeltgips og glasfiberisolering.
Når man læser forskellige byggevejledninger foreslås det som regel at have tætningsbånd eller gummimåtte mellem bundrem, hamrebjælke og vægregler, samt gulv, loft og væg, for at optimere lyddæmpning. Jeg har dog svært ved at finde et produkt i byggemarkederne, der kan passe? Kan dette være noget? [link]
eller er der andre tips? Vær opmærksom på, at det skal være tilgængeligt i handelen, jeg har ikke tid til at bestille...
tak på forhånd!
Hvis du bruger stålregler, kan du bruge skp rundt om.
et tip her er, at hvis du bruger 2 lag pr. side, hvilket jeg antager i forbindelse med lydspørgsmålet. Kan du lade 5 mm være rundt om på det første lag og fugne tæt med latexfuge, inden du sætter det andet lag på. Fungerer både med og uden den tidligere løsning med lister/skp.
Gummiliste - havde jeg søgt på det, havde jeg fundet en masse. Føler mig dum. Nu blev det biltemas 1mm gummimåtte, som jeg klippede til i stedet - håber det vil fungere rimeligt i det mindste.I Installation sagde:Du kan tage en almindelig tape gummiliste under, hvis du bruger træregel. Eller bare klemme almindelige silikone-lister.
Bruger du metalregler, bruger du skp rundt omkring.
et tip her er, at hvis du bruger 2 lag pr. side, hvilket jeg antager i og med lydspørgsmålet. Kan du lade 5 mm rundt omkring på det første lag og fugemasse tæt med latexfuge, før du sætter det andet lag fast. Virker både med og uden forudgående løsningsforslag med lister/skp.
MVH Eli
Klik her for at svare