Hej
For at gøre en lang historie kort, har jeg brug for en gipsplade, der er 9mm tyk.
Da det ikke ser ud til at være tilgængeligt længere, overvejer jeg at tage en 6mm gips og lime en 3mm masonite på den.
Jeg tænkte at bruge almindelig montagelim.
Spørgsmålet er: Bliver dette en tilstrækkelig stærk konstruktion til at sætte fliser på?
Sagen er, at jeg skulle skifte fliser i køkkenet, og hele gipspladen fulgte med, da jeg fjernede de gamle.
Under gipsen, som var 9 mm tyk, sidder der en 6 mm krydsfiner.
Jeg vil altså have en ny plade, der er 9 mm tyk, så det passer godt i samlingen mellem den nye og den gamle.
Nu blev det vist en lang historie alligevel, nå ja.
MVH
Kalle M
For at gøre en lang historie kort, har jeg brug for en gipsplade, der er 9mm tyk.
Da det ikke ser ud til at være tilgængeligt længere, overvejer jeg at tage en 6mm gips og lime en 3mm masonite på den.
Jeg tænkte at bruge almindelig montagelim.
Spørgsmålet er: Bliver dette en tilstrækkelig stærk konstruktion til at sætte fliser på?
Sagen er, at jeg skulle skifte fliser i køkkenet, og hele gipspladen fulgte med, da jeg fjernede de gamle.
Under gipsen, som var 9 mm tyk, sidder der en 6 mm krydsfiner.
Jeg vil altså have en ny plade, der er 9 mm tyk, så det passer godt i samlingen mellem den nye og den gamle.
Nu blev det vist en lang historie alligevel, nå ja.
MVH
Kalle M
Hvis alle plader limes sammen (6 mm krydsfiner + 3 mm masonit + 6 mm gips), så ser det ud til at blive en stærk konstruktion i alt. Jeg ville i hvert fald have turdet ...
Men tænk på at 3 mm masonit + 6 mm gips bliver mere end 9 mm, hvis du limer dem.
Men tænk på at 3 mm masonit + 6 mm gips bliver mere end 9 mm, hvis du limer dem.
findes brandgips som er 9mm har jeg for mig
Klik her for at svare