Planritning af hus i Skåne, viser sektioner og rum som pannrum, föråd og gillestuga. Tekst om letbeton, muligvis refererer til materialevalg. Grønt teknisk dokument for enfamiliehus, beskriver grund, materialer som betonhulsten og letbeton, og specifikationer som isolering og vægtykkelser i kælderen. Sprække i væg, afslører undersiden af væggen med et lag beton under tapet. Viser mulig isolering eller betontype i kælderen i Skåne. En væg med et hul, der afslører synligt beton og elektriske kabler bag brudt tapet. Revnet væg med letbeton i en kælder, eksponeret ledning og revet tapet. Hej alle,
Jeg ejer et hus i Skåne. Ifølge plantegningen skal der være letbeton i kælderen (ved ikke om det kun er i opholdsrummet eller hele kælderen). Nu har jeg haft mulighed for at kigge nærmere på betongfn i opholdsrummet, og sådan her ser det ud. Er det almindelig letbeton eller blå? Jeg vedlægger billeder fra den tekniske beskrivelse, hvor der står beton hul sten, plantegningen hvor der tydeligt står letbeton og også billeder jeg selv har taget. Tak på forhånd!

Det ser ikke ud som blåbeton. Blåbeton er netop blå(-grå). Dette ser ud som almindelig grå beton. Det fremgår ikke, om letbetonen sidder på ind- eller ydersiden af væggen (betonhulsten), men det mærker man, når man hugger/borer/saver i den.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.