smh
Hej! Mit verandatag (plast) ramlede sammen under snevægten sidste vinter. Nu skal jeg bygge et nyt, og overvejer hvordan man kan gøre det så stabilt som muligt trods lav hældning. Jeg vil have, at det skal se ud som før, men samtidig vil jeg selvfølgelig have, at det holder denne gang.
Er der noget jeg kan gøre for at øge holdbarheden men beholde den samme hældning på taget? Spiller det nogen rolle hvilken slags plasttag jeg vælger? Eller hjælper det med flere lægter? Grovere stolper? Noget andet?

Hvad var det, der gik i stykker?

smh
Bærlisten (hedder det det?) som fæstner alt i huset sidder stadig, men reglarne er faldet ned, og en af stolperne som holdt dem oppe er knækket på midten. Et par af plastskiverne er også knækket, men det mistænker jeg er sket, da de faldt til jorden.

smh
K Kane sagde:
Her kan du eksperimentere lidt med dimensioneringer, [link]
Jeg har et GOP plasttag monteret med 4 graders hældning. GOP anbefaler mindst 6 grader, men jeg er rebel.....
Det har siddet oppe siden 2016 uden problemer.
Hvilken hældning har du brug for at bygge med?
Ooo, tak! Det havde jeg ikke fundet. Men selve plasten betyder egentlig ikke noget så, det er "bare" trækonstruktionen, jeg skal tænke på?

Hej
Du kan supplere med en sneskredsikring fra det overliggende tag, hvis det var det, der skete.....
/W

• Synes
smh
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.