5,398 læst ·
9 svar
5k læst
9 svar
Lave hul til 2x16mm VP-rør gennem 15cm tyk murstensvæg
Hej.
Jeg er i færd med at sænke loftet i min lejlighed og tænkte så at benytte lejligheden til at trække nogle kabler i loftet. I denne proces har jeg blandt andet brug for at lave huller til to stk. 16 mm VP-rør gennem en 15 cm tyk murstensvæg. Har ledt rundt her på forummet og googlet, men har ikke fundet noget, der har været til hjælp. Så hvordan gør jeg dette på den enkleste måde? Jeg har adgang til en almindelig gennemsnitlig boremaskine.
Mvh
Jeg er i færd med at sænke loftet i min lejlighed og tænkte så at benytte lejligheden til at trække nogle kabler i loftet. I denne proces har jeg blandt andet brug for at lave huller til to stk. 16 mm VP-rør gennem en 15 cm tyk murstensvæg. Har ledt rundt her på forummet og googlet, men har ikke fundet noget, der har været til hjælp. Så hvordan gør jeg dette på den enkleste måde? Jeg har adgang til en almindelig gennemsnitlig boremaskine.
Mvh
Jeg foretrækker jo en borehammer, men uanset, så start med en relativt tynd bore og tag det blødt og forsigtigt. Når du først har et hul, så kan du derefter gå op på grovere og bore ind fra begge sider. Så undgår man at risikere en "krater" hvor boret går ud.
Gjorde et sådan hul i dag, billig boremaskine og bor fra rusta.
Var som at skære i smør, valgte uden slag.
For at få hullet lidt større end de 12mm boret var på, trak jeg bare med
boret på alle sider som en fræser. Dammade meget.
Var som at skære i smør, valgte uden slag.
For at få hullet lidt større end de 12mm boret var på, trak jeg bare med
boret på alle sider som en fræser. Dammade meget.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Såga hål i reglar för el
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Konstruktion för "maskinhall" med telefonstolpar
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vad är det för hål på min gräsmatta?
Gräsmatta -
Borra hål för nätverkskabel
Fasad -
Hur hittar jag borrhål för bergvärmepump