D09
Hej

Jeg fandt nogle tidligere tråde, men de var nogle år gamle, så jeg spørger igen, hvis noget har ændret sig med tiden.

Jeg skal lægge laminatgulv i et kælderrum...

Der er gulvvarme støbt ind i en 10 cm betonplade med 30 cm isolering under og en makkadambund og underlag.

Det er tørt og fint, god dræning og ingen tegn på fugt nogen steder.

Det skal blive et soveværelse.

Skal man lægge med skum, papir eller noget andet under?

Egentlig vil jeg helst have klinker, men der er modstand mod dette derhjemme ;)

Jeg havde lagt med foam for at få i det mindste lidt svikt for hælene ;)

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
Ja, var inde på foam også for udjævning og dæmpning :)

D09
Var o handlede netop på hornbach

Blev 5mm foamplader som man sætter som et puslespil. ( 29kr /m2 )

7mm laminatgulv for 79kr /m2 ( valnød )

Samt impulskøb = 2 tommestokke og 1 skydelære :)

Skal se om man når at teste på søndag :)

O
Skydelære? jeg har lige investeret i et nyt øjemål...
sammen med en synsvinkel....
:p

• Synes
swejocke og 1 anden
  • Laddar…
D09 sagde:
Hej

Egentlig så vil jeg have klinker men der er modstand for dette i hjemmet ;)
Du mener at der er nogen der hellere vil have laminat end klinker? :x

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
Stefan N sagde:
Du mener, at der findes nogen, der hellere vil have laminat end klinker? :x
Ja, og skal jeg beholde min politiske stilling i verden, så bør jeg lytte ;)

Skydelæremål og tommestokke er forbrugsvarer som hverken kan impulskøbes eller købes i for store mængder ;)
Det eneste jeg altid har undret mig over er hvor de bliver af?

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
thomasx sagde:
Skydelære og tommestokke er forbrugsvarer, der hverken kan impulskøbes eller købes i for store mængder ;)
Det eneste jeg altid har undret mig over er, hvor de bliver af?
De krymper og forsvinder til sidst

Tommestokken, jeg havde før, var krympet 20 cm :)

D09 sagde:
Egentligen så vil jeg ha klinkers men der er modstand for dette i hjemmet ;)

Jeg er i samme situation som dig, men jeg bruger ProVenti som er foam med aldringsbestandig plast.

• Synes
D09
  • Laddar…
D09
Odjuret sagde:
Skydelære? jeg har lige investeret i et nyt øjemål...
sammen med en synsvinkel....
:p
He he jeg monterede en vejspærring for nogle år siden, efter at nogen forsøgte at komme op til huset under byggetiden, men min ubehandlede bakke satte en stopper til sidst i det sidste sving.

Købte en vejspærring lidt halv impulsivt og indså, da jeg fik den hjem efter nogle dage, at der var frost i bakken, så jeg smed skidtet i buskene =P

Fik et anfald et år efter og satte barrikaden op, men indså, at den ikke rakte helt.. Så jeg har brug for at forlænge den med et indsatsrør, og til det havde jeg brug for et skydelære ;)

Det har kun taget mig omkring 4-5 år at forsøge at fuldføre projektet, og jeg har aldrig været så tæt på som nu ;)

Alle værktøjer er nødvendige :)

D09
Fred vom Jupiter sagde:
Jeg er i samme situation som dig, men jeg kører med ProVenti som er foam med aldresbestandig plast.
Undrer om jeg ikke så noget lignende, bare med metalfolie, men blev usikker og brugte bare "gymnastikmåtte" :)

Ja, skydelære er et meget vigtigt og velanvendt værktøj. Hvilket minder mig om, at jeg skal måle diameteren på trækstangen på vognen, så jeg kan købe en ny støvmanschet, der passer :)

D09
Et værksted med grønt gulvunderlag, støvsuger og værktøj på et betonggulv. To hænder ses i højre side.
Rum under renovering med nyt lagt gulv, værktøj og en støvsuger i forgrunden. Renoveret rum med nyt trægulv og væg med monteringsbeslag. Trægulvet udjævner højdevariationer.

Kanonbra underlag :)

Nu mangler vi bare at se, hvordan det holder sig over tid, men underlaget klarede højdeforskelle osv. 👍

Aldersbestandig plast og almindelig grålumpapp havde jeg kørt med. Havde det været plade på jord eller relativt nybygget, havde jeg kørt med et testet system som f.eks. Fonda special.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.