Hej,
Har en vægkrog som skal dækkes med en liste, hvad synes I, at jeg bør bruge eller er pænest, kvartstav eller stukliste hulkel?
Jeg vil male listen i samme farve som væggen.

Tak på forhånd

Er det oppe mod loftet eller nede mod gulvet?
Eller er det bare mod to vægflader?
Hvordan ser væggen ud i øvrigt?

Måske kunne du lægge et billede op af "eländet"?

Smagssag siger jeg. Vælg det du bedst kan lide, og som kan forbindes pænt med evt. loft- og gulvlist

Det er 2 vægoverflader, hvor den ene side er plywood eller lignende.
Længst til venstre på billede.
Kommer til at sætte en lille liste øverst i garderoben.
To åbne garderobedøre viser et skab med to rum, en mørk skraldespand, og øverste hylder. En væg har en overflade af krydsfiner.

S
Smygliste plejer at fungere godt. Kvartstav kan jo også passe. Mal listen i samme farve som skabet.

Tingen er, at listen skal dække 2cm på begge sider af væggen, for det er ujævnt osv. på hjørnerne.

Hvilken liste som helst går jo fint.

Men vi kan jo vende spørgsmålet:
Hvad synes du selv ville være flot? Vælg det! Det er jo din bolig :)

Tænkte mest om der fandtes nogle regler f.eks. at loftliste hulkel må man absolut ikke have ved vægge, kun til loft osv.

Har nu i hvert fald købt loftliste hulkel og begyndt at male den, må se om det bliver godt :-)

Edit:
Glemte at malevaske listerne, malede med vægmalingen direkte, håber det kommer til at fungere, kommenter gerne hvis noget kan gå galt, eller om der er noget jeg kan gøre nu efter tørringen.

Tak for al hjælp

Senest redigeret:
Det er nok ingen problemer med at male direkte.
"Målartvätt" er mest til for at vaske fedtede belægninger væk fra træ, der har siddet oppe længe.

Og jeg synes, at hulkel er et godt valg. Det kommer til at blive kanonflot!

Første strygning så det ok ud, men efter 2. strygning så det dårligere ud.
Farven hæftede ikke lige så godt, det var som at male med mudder.

Skal prøve igen en 3. strygning om det bliver bedre senere.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.