Hej
Lidt af en post-mortem-rapport.
Jeg undrer mig over, om vi gjorde det rigtige, da vi rettede op en hældning, der var synlig på de sidste 8 gulvbjælker ud af 10 i et 5,20 meter langt gulv i et køkken? Hvad vi gjorde efter en hurtig anbefaling fra et byggemarked var at tjekke syllerne (som står på kældergrundmuren, at de ikke var rådne og derefter bygge op med oliehærdet masonit bjælkelaget, så hældningen forsvandt.
Derudover er det snarere sandsynligt, at det hælder mod ydervæggen, hvis syllerne er rådne. I vores tilfælde hældte alle bjælkelagene ligesom tripp trapp trull, dvs. hver bjælkelag lå lavere horisontalt, men ingen bjælkelag hælder "ned" mod nogen ydervæg.
Besigtigelsen sagde ikke noget om fejl på syllerne (de som bjælkelaget står på), dvs. de burde ikke være rådne. Besigtigelsen af huset før købet blev gjort for 3 år siden, og syllerne skulle stadig være i orden, da vi ikke har haft nogen vandskade siden da. Meget svært at finde dem for en lægmand, fordi der er indvendige vægge i kælderen. Huset står på lermark, og de fleste huse i området fra 1930'erne har sætninger eller hældninger.
Det ville sandsynligvis se underligt ud med en hældning på 2 cm på 1,5 meter?
Jeg tror, vi gjorde det rigtige alt i alt?