Skal sætte et vindue i maskinhallen, vinduet er 2m bredt og 1m højt.
Overvejer placeringen af limtræsbroen.
For nemhedens skyld vil jeg placere limtræet over vinduet i stedet for øverst under remmen, da væggen er 5m høj.
Skal jeg måske have dobbelte limtræer på 56x225mm ved siden af hinanden for at få mere anliggningsflade til de 3 vægstolper 45x170, der skal stå ovenpå? Helst ville man jo have, at hele stolpen står på noget. Måske supplere med vinkeljern?
Hallen er 12x14m.
Væggen er reglret 45x170 CC60cm, spær er CC120cm, dobbelte remme 45x170, 1 spær havner over vinduet.
Altså bliver det 3 stående vægstolper på limtræet. Limtræet skal derefter stå på dobbelte 45x170 i hver ende.
Kan du ikke fælde limtræsbjælken ind i de stående stolper og så skrue dem ind i bjælken? Så får du dem fastgjort ordentligt og de støtter på bjælken og du kan stadig sætte beklædningsmateriale på stolperne?
Så gør du det samme på understøttelsen, de to stolper som bjælken ligger på.
Jeg antager, at du har regnet på, at en 56x225 skal være tilstrækkelig til at støtte konstruktionen.
Kan du ikke indfælde limtræsbjælken i de stående stolper og så skrue dem ind i bjælken? Så får du dem fastgjort ordentligt, og de støtter på bjælken, og du kan stadig sætte beklædningsmateriale på stolperne?
Så gør du det samme på bæringen, de to stolper bjælken ligger på.
Jeg antager, at du har regnet på, at en 56x225 skal være nok til at støtte skelettet.
Ja det var omtrent sådan det løste sig det hele, tak for tipsene
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.