Hejsa.

Jeg skal snart lægge nyt tag og isolere mit fritidshus til vinterbrug. Jeg undrer mig mest over, hvor jeg kan finde godt og billigt træ i Jönköping-området. Jeg har hørt både godt og skidt om byggmax, men jeg har brug for nogle materialer, som de ikke engang har i deres sortiment, såsom f.eks. brede brædder til ydervæggen. Det er en gammel soldaterbolig, så bredden varierer mellem 17, 19 og 22 cm brede planker, og jeg vil gerne beholde det sådan, da det føles mere rigtigt.

Jeg har også brug for kraftigere træ, da vi skal hæve taget, måske 150x150mm er nok? Tagspærerne er bygget af 45x145mm og bliver med ret kort afstand (78 cm). 14 tagspær til et 11m langt hus bør vel være nok.

Mit hovedspørgsmål er altså: Hvor findes det bedste og billigste savværk i området? Er det Tenhults? Jeg ved, at det ikke er Bankeryds, for der var priserne uhyrlige. Taknemmelig for gode, hurtige svar, gerne med telefon eller evt. hjemmesider til savværkerne.

MVH
-Prinsallan

Nogen?

Det bedste du kan gøre, er sandsynligvis at lave en liste over, hvad du har brug for med leveringsbetingelser, uddele den til "samtlige" steder i nærheden og anmode om et tilbud, derefter er det bare at spille dem ud mod hinanden. Prisen på hylden betaler man kun, hvis man skal have 2 planker, de har ofte en god prutmargen. Har selv gennemført sådan en indkøb til sommerens projekt, som startede på 64'-68' og sluttede på 52', det interessante er, at det var dem, der blev klassificeret som "dyre", der i sidste ende var billigst. Og priserne på en hel del af artiklerne lå under prisen hos fx cheapy og byggmax, men leveret hjem, i modsætning til sidste år, hvor jeg skulle handle "billigt" og kørte rundt og handlede lidt overalt. Brugt sandsynligvis 1 uge bare på at køre rundt og købe ting i stedet for at snedkerere.

Senest redigeret:
Tusind tak. Jeg har mindst fire steder heromkring, der skal regne på det da.

MVH
-Prinsallan

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.