Har et 1 1/2 plans hus bygget i 1990, hvor indervæggene for det meste består af gipsplader, der sidder på stålregler. På overetagen har vi problemer, når vi bevæger os på gulvet, da vi får en "mislyd", der lyder som en klagende/knirkende lyd, som opstår langs den ene væg. I forbindelse med at vi flyttede ind i huset, lagde vi et parketgulv (klik-gulv), som sandsynligvis bevæger sig lidt, når man går på gulvet. Men jeg har tjekket, at der er tilstrækkelig plads mellem gulvet og væggen rundt om. Men alligevel får vi en meget irriterende støj, der synes at komme fra stålregelværket bagved. Jeg har en "krybeloft" langs den væg, hvor støjen opstår, så jeg har faktisk adgang til stålregelværket fra den side. Jeg har svært ved at sige, om mislyden var lige så slem, før vi lagde klik-gulvet, da vi lagde det direkte (før) vi flyttede ind, men det føles som om, når klik-gulvet "gynger" lidt, når man går over det, får vi en "klagende" mislyd, der synes at opstå i stålreglerne.

Den væg, vi har problemer med, ligger gulvbrædderne langs med.

Kan jeg fastgøre stålreglerne bedre, eller er der en anden foranstaltning, der kan gøre det bedre? I et desperat forsøg prøvede jeg at sætte kilerne tilbage, der spændte gulvet, da vi lagde det, og det blev noget bedre - sikkert fordi gulvet så spændte mod væggen, som spændte mod stålreglen bagved. Men det er jo ingen god løsning, for jeg kan jo ikke have gulvet i spænd, for så buer gulvet jo i stedet ;-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.