Platon eller lignende direkte på betonggulvet i kælderen, derefter celleplast og øverst et laminatgulv, lød som en enkel løsning mod fugt, men jo mere jeg læser om, hvordan man lægger et platongulv, desto mere bliver jeg i tvivl om både arbejdet og omkostningerne. Ville klinker direkte på betonpladen løse alle problemer? Selv når betonpladen beviseligt suger fugt op? Hvis det er sådan, bliver det et koldt gulv, men hellere det end et fugtskadet hus. Betonpladen er uisoleret fra 70'erne. Hvis nogen kunne rådgive mig, ville jeg være taknemmelig.

Begge konstruktioner fungerer godt? hvis du lægger platon som man skal med ventilation op i soklerne. Vi har laminatgulv, der ligger på frigolitskiver med platonmåtte under, med vandbåren gulvvarme i frigoliten. Fungerer udmærket, men vi havde ingen fugt overhovedet i vores plade, da vi tjekkede. Klinker bliver som du skrev koldt at gå på, men det bliver laminatet også uden gulvvarme formentlig, selvom frigoliten isolerer. Ellers klarer klinker jo fugtvandringen godt, så det er et godt alternativ i en sådan kælder.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.