Hej alle husejere.

Min kone og jeg vil gerne bygge en enkel lille pergola på vores træterrasse.
Tanken er 3x3 meter og 2,4 - 2,5 m højt.
Vi har tænkt en enkel solid konstruktion.
Vores træterrasse er også enkelt bygget og vil derfor gerne have, at pergolaen passer ind ligeså!
Tanken om materiale er
Stolper 95x95
Regler i 45x170
Fastgørelse en form for fransk træskrue af passende størrelse.
Derefter skrue stolperne fast nedenunder plankedækket, når vi har valgt det rigtige sted!
Tanken er at bygge en ydre ramme rundt om stolperne og derefter bruge 45x170 cc 500 som skyggetag, måske senere have et passende tag, som man let kan sætte op og tage ned! Som billedet nedenfor viser, er tanken, at det skal se ud sådan!
Derefter tænker jeg, om det er nødvendigt med skråstivere ved hver stolpe fra begge sider?
Tænker på, hvordan man gør det? Måske bliver det svært at få det til at se pænt ud?

Håber på tips

Ha' en god forår alle!

• En simpel pergola lavet af trellissstrukturer og stolper på et dæk, set med Byggmax vejledningstekst.
Jeg tror ikke på at skrue fast stolperne nedefra i trallen. Det vil ikke blive rigtig stabilt.
Så er det bedre at fjerne nogle trallbrædder, så I kan sætte en regel hvor stolperne havner og fæstne stolperne i reglen. Og så skrue trallen på igen.

Skråstivere er absolut nødvendige for at få det stabilt. To stykker skråsavede 45x90 ca 5-600mm i hvert hjørne f.eks.

• Synes
Husärlivet
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.